×

Revista presei -- Data și ora publicării: 07.10.2025 11:00:08

REVISTA PRESEI / 7 oct 2025 /



Epilog în dosarul mitei luate de Mitică Dragomir de la compania RCS&RDS. Faptele sunt prescrise, dar procurorii cer confiscări colosale
HBO Max scumpește puternic prețurile abonamentelor în România
Gumball revine după șapte ani! Noul serial „Minunata și năstrușnica lume a lui Gumball”, din 6 octombrie la Cartoon Network
Două decenii de la lansarea serviciului de televiziune iNES IPTV
Cine este Andrei Popovici, noul consilier onorific pentru economie al Președintelui
„Interdicție generală” - Valentin Jucan spune că CNA e în favoarea interzicerii firmelor de betting + Ce spun persoanele publice care promovează pariurile
Realitatea Plus s-a prăbușit în audiențe. ”Televiziunea poporului”, tot mai jos: ”Circul, scandalul, mahalagismul și lipsa de profesionalism prind doar la un segment din ce în ce mai redus dintre concetățenii noștri”
1 milion de euro în 6 ani – Tributul plătit de orădeni trustului Antena pentru imaginea bună a lui Bolojan
Cât de reală este povestea din „House of Guinness”, noul serial Netflix? Dezvăluiri din culisele dramei istorice, făcute de celebrul său creator
Les Films de Cannes à Bucarest, între 24 octombrie şi 2 noiembrie. Cinci oraşe, nouă cinematografe, aproximativ 40 de filme, dintre care peste 20 sunt în premieră în România
Filmul „Mame tinere” al fraţilor Dardenne, premiat la Cannes, aduce în cinematografele din România realitatea maternităţii adolescentine
„Dinţi de lapte”, o poveste tulburătoare a unei dispariţii misterioase, proiectat în avanpremieră, în prezenţa echipei, în mai multe oraşe din România
Social Media a intrat în declin
Premiera serialului „Fata de la fereastră", marţi, de la ora 20.00, la Kanal D
Digi continuă ofensiva în Europa: cumpără o companie de internet fix în Belgia și lansează noi oferte pentru mobil
Legea privind majoratul online, adoptată de Senat. Minorul de până la 16 ani accesează servicii online numai cu acordul parental
Microsoft a numit-o pe Barbora Paulovic Deckerová, fost executiv IBM, la conducerea operaţiunilor din Europa Centrală şi Asia Centrală
Televiziunile Warner Bros. Discovery aduc noutăți în octombrie. Producția „Animale drogate” și un nou sezon din „Cazuri medicale șocante”, printre titluri
Audienţe Prime-Time în septembrie. Pro TV, lider detaşat. Antena 1, cea mai mare creştere. Ce fac televiziunile de ştiri
Chefi la Cuţite are un nou sezon la Antena 1. Când debutează
„Şef sub acoperire” revine la Pro TV. Primul episod: o companie pornită cu doi angajaţi şi ajunsă la 5 milioane de euro cifră de afaceri
Regizorul Tudor Giurgiu – „Orice guvern ar trebui să investească bani nu în filme de propagandă, ci în filme care să restabilească un adevăr istoric în subiecte foarte delicate pentru noi” | INTERVIU
eMag, acuzat de clienți că vinde produse contrafăcute și blochează recenziile negative. Explicațiile companiei
Camera Deputaților cheltuie 816.000 de euro pentru refacerea site-ului web


....



Epilog în dosarul mitei luate de Mitică Dragomir de la compania RCS&RDS. Faptele sunt prescrise, dar procurorii cer confiscări colosale

Dumitru Dragomir, fostul președinte al Ligii Profesioniste de Fotbal (LPF), și Ioan Bendei, fostul administrator al companiei de cablu SC RCS&RDS SA, sunt pe cale să scape de dosarul mitei de 3 milioane de euro plătite în 2009 pentru exclusivitate în transmiterea unor meciuri de fotbal, însă procurorii DNA cer confiscarea extinsă a sumelor de bani. Dumitru Dragomir este judecat pentru că, pe vremea când era președintele LPF, ar fi cerut o mită de 3,5 milioane de euro (din care ar fi primit 3,1 milioane de euro), sumă care a fost disimulată sub forma unor contracte de publicitate la salonul de nunți pe care îl deține fiul său, Bogdan Dumitru Dragomir, respectiv SC BoDu SRL. Deși Mitică Dragomir a fost condamnat în 2019, în primă instanță, la 4 ani de închisoare, în 2021 a obținut rejudecarea procesului. Motivul invocat era că Bogdan Dragomir avea calitatea de avocat suspendat, astfel că instanța competentă să îl judece nu era Tribunalul București, ci Curtea de Apel București. Instanța a rămas în pronunțare, însă pe data de 10 septembrie cauza a fost repusă pe rol, astfel că dezbaterile se vor relua pe 7 octombrie, cu privire la înscrisuri depuse de avocați după ultima ședință de judecată.
https://www.libertatea.ro/stiri/spaga-mitica-dragomir-rcsrds-fapte-prescrise-procurorii-cer-confiscari-5469866

HBO Max scumpește puternic prețurile abonamentelor în România

Clienții platformei HBO Max vor trebui să plătească în plus începând cu următoarea factură. „La următoarea dată de facturare, la sau după 12 noiembrie 2025, prețul abonamentului HBO Max va crește. Dacă aveți un plan lunar, prețul abonamentului HBO Max se va modifica de la 34,99 lei/lună la 45,49 lei/lună. Dacă aveți un plan anual, prețul abonamentului HBO Max se va modifica de 349,90 lei/an la 454,99 lei/an”, se arată în mesajul transmis de platformă abonaților. Așadar, prețul unar crește cu circa 30%, adică 10.5 lei (2 euro), în timp ce abonamentul anual crește cu 105 lei, adică echivalentul a circa 20 de euro.
https://hotnews.ro/hbo-max-scumpeste-puternic-preturile-abonamentelor-in-romania-2080216

Gumball revine după șapte ani! Noul serial „Minunata și năstrușnica lume a lui Gumball”, din 6 octombrie la Cartoon Network

După o pauză de șapte ani, Gumball și familia Watterson revin pe micile ecrane! Noul serial animat „Minunata și năstrușnica lume a lui Gumball” are premiera pe 6 octombrie 2025, la ora 16.00, exclusiv la Cartoon Network. Fanii vor redescoperi universul trăsnit din Elmore, unde regulile sunt doar niște sugestii și năstrușnicia e noul cool. „Minunata și năstrușnica lume a lui Gumball” marchează întoarcerea unuia dintre cele mai iubite seriale animate, după șapte ani de absență. Noua producție Cartoon Network, realizată de Hanna-Barbera Studios Europe, continuă tradiția celebrei serii „Uimitoarea lume a lui Gumball”. Orașul Elmore rămâne locul unde realitatea e răsturnată și viața de zi cu zi se transformă într-o comedie continuă. Serialul promite povești mai năstrușnice ca niciodată, umor absurd și răsturnări de situație neașteptate, care vor cuceri toate vârstele. Noul sezon include 40 de episoade a câte 11 minute, cu un generic de deschidere complet nou și momente muzicale originale. Serialul combină mai multe stiluri vizuale – animație 2D și 3D, CGI, fotorealism și chiar live-action – oferind o experiență vizuală unică și vibrantă.
https://www.tvmania.ro/minunata-si-nastrusnica-lume-a-lui-gumball-premiera-cartoon-network-571888

Două decenii de la lansarea serviciului de televiziune iNES IPTV

Pe 1 octombrie 2025, serviciul de televiziune prin tehnologie IP al iNES a marcat 20 de ani de activitate printr-un eveniment aniversar găzduit la Creative Hub Voice&Visibility. Programul a combinat prezentări despre parcursul tehnologic al platformei, un moment artistic culinar și o sesiune amplă de networking. Invitați speciali au fost Andreea Marin (gazda evenimentului, care a moderat și a asigurat ritmul serii), Doru Petrescu (arhitect de soluții digitale, implicat în dezvoltarea serviciilor iNES; a vorbit despre construcția și evoluția platformei), Nicolae Voican (expert în televiziune și producție media; a discutat transformările consumului de conținut video în ultimii 20 de ani) și George Buhnici (jurnalist și creator de conținut tech, care a prezentat tendințe și posibile direcții de viitor pentru televiziune și distribuția digitală). iNES Group, companie fondată la București, a lansat acum două decenii serviciul de televiziune prin internet dezvoltat integral în România, devenit rapid un reper pe piața media regională. Într-un context dominat de jucători internaționali, compania și-a păstrat independența și a continuat să inoveze, punând accent pe calitate și soluții tehnice mature. Parcursul către poziționarea de operator premium a venit, însă, cu numeroase provocări. "iNES a rămas în momentul acesta singura firmă independentă din Europa care se mai ocupă cu așa ceva, pentru că toate celelalte ori au dat faliment, ori au fost absorbite de concerne, de firme mari, de rechini tehnologici care n-au făcut nimic cu ele", a explicat Doru Petrescu, arhitect de soluții digitale, implicat în dezvoltarea serviciilor iNES, citat de Romania tv, care a arătat că, pentru utilizatori, compania românească a însemnat încă de la început calitate și stabilitate.
https://www.hdsatelit.com/2025/10/doua-decenii-de-la-lansarea-serviciului.html

Cine este Andrei Popovici, noul consilier onorific pentru economie al Președintelui

Andrei Popovici, noul consilier onorific pentru economie al Președintelui, este un executiv român cu experiență de peste 20 de ani în managementul unor companii de top din telecomunicații, banking și consultanță strategică. În perioada octombrie 2021 – martie 2024, el a ocupat poziția de Chief Executive Officer (CEO) al Orange România Communications, unde a coordonat procesele de transformare, integrare post-fuziune și inițiative strategice pentru infrastructura și serviciile de comunicații fixe ale grupului Orange. În martie-iunie 2024 a gestionat procesul de tranziție a companiei și programelor critice pentru viitor. Anterior, Andrei Popovici a deținut timp de peste 6 ani funcții de top management la Telekom România, unde a condus cea mai mare divizie a grupului – vânzări locale și operațiuni clienți, gestionând echipe de peste 2000-3000 de angajați și responsabilizând procesele comerciale și operaționale la nivel național. Sub conducerea sa, au fost implementate numeroase proiecte de digitalizare și eficientizare, precum digitalizarea canalelor de vânzare și a forței tehnice, implementarea semnăturii electronice și dezvoltarea rețelelor de fibră optică la scară largă, ceea ce a condus la performanțe operaționale record și dublarea vânzărilor de servicii de fibră optică. În banking, Andrei Popovici a făcut parte din conducerea Băncii Române de Credite și Investiții (BRCI), unde, în calitate de Chief Information and Operations Officer, a contribuit la implementarea unei game integrate de produse bancare și lansarea de la zero a unei noi organizații.
https://hotnews.ro/cine-este-andrei-popovici-noul-consilier-onorific-pentru-economie-al-presedintelui-2080128

„Interdicție generală” - Valentin Jucan spune că CNA e în favoarea interzicerii firmelor de betting + Ce spun persoanele publice care promovează pariurile

Începând de astăzi, 6 octombrie, persoanele cu notorietate nu mai pot face reclamă la jocurile de noroc, conform reglementării CNA, votată în unanimitate. Valentin Jucan, vicepreședintele CNA, spune că se vor folosi aceleași criterii în a defini o persoană cu notorietate precum acelea de care uzează și firmele de betting când își aleg promotorii. Jucan a declarat că CNA ar susține orice discuție, ajunsă în Parlamentul României, în care s-ar pune problema ca jocurile de noroc să primească „o interdicție generală”. Începând de astăzi, sportivii, foști sau actuali, vedetele și influencerii nu mai au voie să facă reclamă la jocurile de noroc, conform noilor reglementări ale Codului Audiovizualului. Textul deciziei interzice oricărei „personalităţi ale vieţii publice, culturale, ştiinţifice, sportive sau de alte persoane, care, datorită notorietăţii în mediul online, pot încuraja participarea la astfel de jocuri”, să apară în astfel de reclame.
https://golazo.ro/valentin-jucan-cna-pariuri-reclama-influenceri-persoane-publice-151537?utm_source=hotnews&utm_medium=referral&utm_campaign=cross-hp-ultima-ora

Realitatea Plus s-a prăbușit în audiențe. ”Televiziunea poporului”, tot mai jos: ”Circul, scandalul, mahalagismul și lipsa de profesionalism prind doar la un segment din ce în ce mai redus dintre concetățenii noștri”

După vacanța de vară, televiziunile au început să-și recapete telespectatorii. Pro TV și Antena 1 au fost marii câștigători ai lunii, în timp ce alte posturi – inclusiv Realitatea Plus – au pierdut din audiență. Televiziuni cu cele mai mari audiențe (urban, septembrie 2025, media telespectatorilor pe minut), conform Kantar Media: Pro TV – 239.300, Antena 1 – 199.590, Kanal D – 132.360, România TV – 107.330, Antena 3 CNN – 73.330, Realitatea Plus – 67.850, Happy Channel – 52.930.
https://www.aktual24.ro/realitatea-plus-prabusit-in-audiente-televiziunea-poporului-tot-mai-jos-circul-scandalul-mahalagismul-si-lipsa-de-profesionalism-prind-doar-la-un-segment-din-ce-in/

1 milion de euro în 6 ani – Tributul plătit de orădeni trustului Antena pentru imaginea bună a lui Bolojan

De ani buni Oradea este declarată, de către diverse instituții media, cel mai frumos, cel mai bine administrat, cea mai mare minune a României contemporane. În fiecare an, pentru a întreține această imagine, Asociația pentru Promovarea Turismului în Oradea și Regiune (APTOR) investește bugete impresionante, variind între 5 și 17 milioane de lei. Oficial, banii sunt cheltuiți pentru atragerea turiștilor în Oradea, în acest scop fiind organizate evenimente grandioase și plătindu-se sume consistente pentru promovare în media și social-media. Numai că investițiile de zeci de milioane de euro efectuate de APTOR în 10 ani (Asociația a fost înființată în 2015) nu se prea văd. Numărul de turiști veniți în Oradea în 2024 a fost de puțin peste 235.000, cu 14.000 mai puțini decât a atras stațiunea Băile Felix, din apropierea Oradei, stațiune care nu cheltuiește aproape de loc pentru promovare. De asemenea, numărul turiștilor care au venit în Oradea în 2024 (235.000) este aproape egal cu numărul turiștilor care au vizitat Oradea și împrejurimile în anul 2013 (cu doi ani înainte de înființarea APTOR: 232.231). Mulți dintre cei care au avut contracte generoase cu APTOR și care au primit de-a lungul vremii sume consistente continuă și astăzi să îl laude pe Ilie Bolojan în noua sa calitate de prim ministru. Și le-ar fi greu să n-o facă, atâta vreme cât Mihai Jurca, fostul președinte al APTOR și omul care s-a ocupat îndeaproape de promovarea imaginii lui Ilie Bolojan a ajuns șeful cancelariei premierului, un personaj cu bugete serioase la îndemână și care întreține un departament de comunicare format din 18 oameni chiar și după reducerile de personal de la cancelaria prim-ministrului. Un trust media foarte binevoitor cu Ilie Bolojan este, de multă vreme, trustul Antena, fondat de Dan Voiculescu, și care deține mai multe televiziuni generaliste, o televiziune de știri și posturi de radio. Pentru unii dintre jurnaliștii trustului, Ilie Bolojan este omul providențial, singurul capabil să conducă România, singurul care are soluții. Chiar puși în fața evidențelor, chiar dacă Ilie Bolojan nu livrează rezultate le nivelul imaginii construite în timp, cu sume considerabile, oamenii trustului Antena continuă să-l susțină. Nu neapărat necondiționat.
https://www.gandul.ro/exclusiv/1-milion-de-euro-in-6-ani-tributul-platit-de-oradeni-trustului-antena-pentru-imaginea-buna-a-lui-bolojan-20656969

Cât de reală este povestea din „House of Guinness”, noul serial Netflix?
Dezvăluiri din culisele dramei istorice, făcute de celebrul său creator

Serialul istoric „House of Guinness”, semnat de Steven Knight, cunoscut pentru succesul „Peaky Blinders”, a debutat pe 25 septembrie pe Netflix și este în topul clasamentului în România. Inspirată din istoria reală, seria de opt episoade spune povestea fascinantă a unei generații a familiei care a schimbat industria berii. Lista proiectelor scrise de Steven Knight, nominalizat la Oscar, continuă să crească. Scenaristul și regizorul britanic a scris scenariile pentru numeroase filme de succes, precum Closed Circuit, Dirty Pretty Things și Eastern Promises. În această lună, atenția lui se concentrează pe „House of Guinness, serialul care urmărește moștenirea familiei Guinness care, după moartea lui Sir Benjamin Guinness, este împărțită între copiii săi: Arthur și Edward, Anne și Ben, în 1868, relatează publicația specializată Town and Country.
https://hotnews.ro/cat-de-reala-este-povestea-din-house-of-guinness-noul-serial-netflix-dezvaluiri-din-culisele-dramei-istorice-facute-de-celebrul-sau-creator-2080462

Les Films de Cannes à Bucarest, între 24 octombrie şi 2 noiembrie. Cinci oraşe, nouă cinematografe, aproximativ 40 de filme, dintre care peste 20 sunt în premieră în România

Festivalul Les Films de Cannes à Bucarest, ajuns la ediţia a XVI-a, are loc între 24 octombrie şi 2 noiembrie. Cinefilii vor vedea pe marele ecran filme premiate la Festivalul de la Cannes din acest an, multe dintre ele în premieră în România. Cinema „Elvire Popesco”, Cinema Muzeul Ţăranului Român şi Sala Auditorium a Muzeului Naţional de Artă al României sunt spaţiile destinate acestei experienţe. Emmanuelle Béart este invitata de onoare. Ca în fiecare an, Les Films de Cannes ajunge şi în ţară, la Timişoara, Cluj, Iaşi şi Arad. Avanpremierele celor mai noi producţii româneşti sunt şi în acest an o secţiune din festival, plină de surprize. De asemenea, din agenda festivalului fac parte întâlnirile şi dezbaterile cu cineaşti, precum şi evenimentele dedicate industriei de film, pentru actori, regizori, scenarişti şi producători. Câştigătorul prestigiosului trofeu Palme d’Or din acest an, „It Was Just an Accident”, regizat de iranianul Jafar Panahi, se va vedea în toate oraşele unde se desfăşoară festivalul. Critica internaţională a evidenţiat intensitatea discretă a filmului şi încărcătura sa politică şi a remarcat momentele de umor negru şi finalul tulburător. „It Was Just an Accident” este un film în care un eveniment minor declanşează o serie de întâmplări neaşteptate, aducând împreună trei oameni care nu au nimic în comun, punând sub semnul întrebării lanţul de consecinţe ale acestui fapt aparent nesemnificativ. Juliette Binoche, preşedinta juriului de pe Croazetă, a lăudat filmul pentru felul în care acesta combină umanitatea şi politica, reflectând un sentiment de „rezistenţă şi supravieţuire” atât de necesar astăzi. Celebra actriţă franceză Emmanuelle Béart este invitata de onoare a festivalului.
https://www.news.ro/entertainment/les-films-de-cannes-bucarest-intre-24-octombrie-si-2-noiembrie-cinci-orase-noua-cinematografe-aproximativ-40-de-filme-dintre-care-peste-20-sunt-in-premiera-in-romania-1922401306342025101122189975

Filmul „Mame tinere” al fraţilor Dardenne, premiat la Cannes, aduce în cinematografele din România realitatea maternităţii adolescentine

Cinci adolescente aflate într-un centru pentru mame singure. Cinci vieţi fragile şi puternice în acelaşi timp, unite de dragostea pentru copiii lor şi de dorinţa unui viitor mai bun. Acesta este nucleul noului film al fraţilor Jean-Pierre şi Luc Dardenne, „Mame tinere” („Jeunes Mères”), distins cu Premiul pentru Cel mai bun scenariu la Festivalul de la Cannes 2025. Filmul va avea premiera în cinematografele din România din 10 octombrie. Dincolo de emoţia cinematografică, filmul pune reflectorul pe o realitate deja bine-cunoscută în România: ţara noastră are cel mai mare număr de mame minore din Europa. Deşi subiectul este prezent constant în dezbaterea publică, lipsesc în continuare măsuri reale din partea statului - atât sprijin concret pentru adolescentele aflate în această situaţie vulnerabilă, cât şi programe de prevenţie prin educaţie sexuală şi educaţie afectivă. Mame tinere rezonează cu acest context şi invită la reflecţie asupra unei probleme sociale ce trece dincolo de graniţe.
https://www.news.ro/entertainment/filmul-mame-tinere-al-fratilor-dardenne-premiat-la-cannes-aduce-in-cinematografele-din-romania-realitatea-maternitatii-adolescentine-video-1922402106532025101322190175

„Dinţi de lapte”, o poveste tulburătoare a unei dispariţii misterioase, proiectat în avanpremieră, în prezenţa echipei, în mai multe oraşe din România

„Dinţi de lapte”, filmul românesc care a deschis Bucharest International Film Festival, după premiera mondială de la Veneţia şi premiera nord-americană de la Toronto, este proiectat în mai multe oraşe din ţară. La Publicul va avea întâlniri cu regizorul Mihai Mincan şi o parte dintre actori. Spectatorii clujeni vor avea ocazia să vadă filmul „Dinţi de lapte” în avanpremieră la Cinema Victoria, în 8 octombrie, de la ora 20:00. Regizorul Mihai Mincan, actriţa Marina Palii şi producătoarea Ioana Lascăr vor participa la proiecţie şi la discuţia despre film de la final.
https://www.news.ro/entertainment/dinti-de-lapte-o-poveste-tulburatoare-a-unei-disparitii-misterioase-proiectat-in-avanpremiera-in-prezenta-echipei-in-mai-multe-orase-din-romania-video-1922403006482025101322190205

Social Media a intrat în declin

Oamenii au început să stea mai puţin pe Facebook şi pe alte platforme de socializare în ultimii ani, o tendinţă care ar trebui să creeze îngrijorare în rândul unor companii precum Meta. Conform unui studiu realizat de Financial Times cu participarea a 250.000 de adulţi din 50 de ţări, în medie, oamenii au petrecut anul trecut două ore şi douăzeci de minute pe zi în cadrul platformelor de socializare. Asta arată un declin semnificativ, de aproape 10 procente, comparativ cu 2022, când timpul petrecut de oameni pe reţelele sociale a fost la apogeu.
https://www.news.ro/economic/social-media-a-intrat-in-declin-1922400006042025101222190052

Premiera serialului „Fata de la fereastră", marţi, de la ora 20.00, la Kanal D

Serialul turcesc „Fata de la fereastră", o poveste intensă despre dorinta de libertate, secrete de familie, jocuri de putere şi alegeri care schimbă vieţi, are premiera marţi, de la ora 20.00, la Kanal D. Serialul „Fata de la fereastră” o are în prim-plan pe Nalan, o tânără frumoasă şi aparent privilegiată, dar prizonieră într-o lume a controlului şi a aparenţelor. Interpretată cu sensibilitate de Burcu Biricik, Nalan trăieşte sub dominaţia mamei sale autoritare, Feride, interpretată de inconfundabila Nur Sürer. Întâlnirea cu Sedat, moştenitorul unui imperiu hotelier, pare să-i ofere şansa la libertate şi iubire, însă realitatea se dovedeşte mult mai întunecată. Între pasiune, minciuni şi secrete dramatice de familie, tânăra descoperă că drumul spre fericire trece prin confruntarea cu trecutul. Decorurile somptuoase şi costumele rafinate transformă fiecare scenă într-un tablou contrastând cu dramele ascunse ale personajelor. https://www.news.ro/cultura-media/premiera-serialului-fata-de-la-fereastra-marti-de-la-ora-20-00-la-kanal-d-1922402407412025101022191175

Digi continuă ofensiva în Europa: cumpără o companie de internet fix în Belgia și lansează noi oferte pentru mobil

Digi Belgium a achiziționat o mică rețea de fibră optică în regiunea Liege, pentru a-și continua expansiunea pe piața de internet fix. Achiziția Be Cactus a fost finalizată în august, iar clienții migrează deja către Digi, a declarat Jeroen Degadt, directorul general al Digi Belgium, pentru publicația Telecompaper. Compania Be Cactus și-a anunțat deja clienții că vor fi transferați către Digi Belgia. Aceasta oferea abonaților un plan tarifar de 34,95 de euro pe lună pentru internet nelimitat cu o viteză de 1GB. Digi oferă pe piața din Belgia trei tipuri de abonamente pentru internet fix: cu viteză de 500 Mbps pentru 10 euro pe lună, viteză de 1GB pentru 15 euro pe lună și de 10 GB contra sumei de 20 de euro pe lună.
https://www.economica.net/digi-continua-ofensiva-in-europa-cumpara-o-companie-de-internet-fix-in-belgia-si-lanseaza-noi-oferte-pentru-mobil_877376.html

Legea privind majoratul online, adoptată de Senat. Minorul de până la 16 ani accesează servicii online numai cu acordul parental

Senatul a adoptat, luni, în plen, propunerea legislativă privind majoratul online, care prevede că minorul, până la împlinirea vârstei de 16 ani, accesează servicii online şi creează conturi personale, în nume propriu, numai în baza acordului parental verificabil, transmite Agerpres. Au fost înregistrate 123 de voturi „pentru” şi şase abţineri. Restricţia nu se aplică platformelor online dedicate învăţării autorizate la nivel naţional de către Ministerul Educaţiei şi Cercetării sau la nivel european de către autorităţile competente. Legea majoratului online, iniţiată de un grup de parlamentari PNL, PSD şi UDMR, are ca scop instituirea unor măsuri pentru protecţia minorilor împotriva conţinutului dăunător accesibil prin intermediul serviciilor online, în vederea asigurării dezvoltării fizice, mintale şi morale corespunzătoare a acestora. „Reprezentantul legal al minorului poate solicita furnizorilor de servicii online suspendarea sau radierea contului minorului, precum şi restricţionarea accesului acestuia la pagini electronice care au conţinut dăunător. Acordul parental, suspendarea şi/sau radierea contului minorului se realizează la cerere, numai în scris, de către reprezentantul legal al minorului. Cererea se transmite Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), fie în format fizic, fie în format electronic, cu semnătură electronică certificată. În termen de 180 de zile de la data intrării a legii, modalităţile tehnice de acordare a acordului parental, de solicitare a suspendării sau a radierii conturilor minorului, precum şi de restricţionare a accesului la anumite pagini electronice care au conţinut dăunător se stabilesc prin decizie a ANCOM”, prevede propunerea legislativă adoptată de Senat.
https://www.economica.net/legea-privind-majoratul-online-adoptata-de-senat-minorul-de-pana-la-16-ani-acceseaza-servicii-online-numai-cu-acordul-parental_877504.html

Microsoft a numit-o pe Barbora Paulovic Deckerová, fost executiv IBM, la conducerea operaţiunilor din Europa Centrală şi Asia Centrală

Gigantul american Microsoft a numit-o pe Barbora Paulovic Deckerová (foto) în funcţia de Preşedinte pentru Europa Centrală şi Asia Centrală, numirea intrând în vigoare de la 1 octombrie. Ea preia noua poziţie după un an în rolul de General Manager pentru Global Partners Solutions în regiunea CEMA (Europa Centrală şi de Est, Orientul Mijlociu şi Africa) în cadrul aceleiaşi companii. În noua sa funcţie, Deckerová va fi responsabilă pentru accelerarea transformării digitale a organizaţiilor şi guvernelor din regiune. Printre priorităţile mandatului său se numără adopţia la scară largă a Inteligenţei Artificiale, având un obiectiv ambiţios de a oferi fiecărui angajat guvernamental un asistent AI, şi consolidarea securităţii cibernetice, inclusiv prin dezvoltarea unor centre de operaţiuni de securitate bazate pe AI în Lituania, Cehia şi Ungaria. „Viziunea mea pentru Europa Centrală şi Asia Centrală este îndrăzneaţă şi clară. Cred în puterea AI de a transforma serviciul public”, a declarat Barbora Paulovic Deckerová.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/microsoft-a-numit-o-pe-barbora-paulovic-deckerova-fost-executiv-ibm-22920546

Televiziunile Warner Bros. Discovery aduc noutăți în octombrie. Producția „Animale drogate” și un nou sezon din „Cazuri medicale șocante”, printre titluri

Ce e nou în a doua lună de toamnă? În octombrie, televiziunile din portofoliul Warner Bros. Discovery aduc conținutul perfect pentru serile reci de toamnă. De la poveștile reale de la TLC în „Cazuri medicale șocante”, la aventurile palpitante din „O pradă mortală”. Eurosport revine cu adrenalina sporturilor de iarnă cu startul Cupei Mondiale de schi alpin, în timp ce Cartoon Network vine cu premiera „Minunata și Năstrușnica lume a lui Gumball”. Octombrie aduce la Eurosport o selecție spectaculoasă de competiții sportive. Snookerul continuă cu Marele Premiu de la Xi’an (7-13 octombrie) și Openul Irlandei de Nord (19-26 octombrie), iar sezonul de ciclism se încheie cu celebra Il Lombardia (11 octombrie), alături de prezentarea traseului Turului Franței 2026 (23 octombrie).
https://www.tvmania.ro/warner-bros-noutati-in-octombrie-572592

Audienţe Prime-Time în septembrie. Pro TV, lider detaşat. Antena 1, cea mai mare creştere. Ce fac televiziunile de ştiri

AUDIENŢE TV. Luna septembrie, în care au revenit grilele de toamnă ale televiziunilor, a adus cifre în creştere pentru marile generaliste. Noile sezoane ale unor show-uri precum Vocea României, pe Pro TV, sau Asia Express pe Antena 1, au „pompat” audienţă în posturile de ştiri. Pro TV rămâne de departe liderul audienţelor şi se apropie de media de un milion de telespectatori în prime-time, la nivel naţional. Antena 1, cu patru seri din şapte de Asia Express, a avut cea mai mare creştere la nivel naţional, un plus de peste 250.000 de telespectatori faţă de luna august, când televiziunea fusese depăşită de Kanal D. Pe segmentul de ştiri, cele mai multe televiziuni au fost în creştere. România TV rămâne lider detaşat al posturilor de ştiri. Cea mai mare creştere însă pe acest segment a fost la Realitatea Plus, care a trecut din nou peste Antena 3 la nivel naţional.
https://www.paginademedia.ro/audiente-tv/sinteze-lunare/audiente-prime-time-septembrie-2025-22189345

Chefi la Cuţite are un nou sezon la Antena 1. Când debutează

Antena 1 anunţă startul unui nou sezon al show-ului culinar „Chefi la cuţite”. Cooking show-ul produs de Mona Segall va debuta duminică, 16 noiembrie, atât la TV, cât şi pe platforma AntenaPlay. Prezentat de Irina Fodor, noul sezon „Chefi la cuţite” va fi difuzat în fiecare duminică, de la ora 20:00, şi luni, marţi şi miercuri, de la ora 20:30. Noul sezon îi readuce în rol de juraţi pe Chef Richard Abou Zaki, Chef Orlando Zaharia, Chef Alexandru Sautner şi Chef Ştefan Popescu. Cei patru vor intra într-o competiţie care „schimbă jocul”, potrivit producătorilor, prin provocări şi formate noi, încă din prima ediţie. Filmările sezonului 16 au început într-un loc neobişnuit – Piaţa Obor din Bucureşti. „Sezonul acesta vine cu noutăţi incredibile, care vă vor uimi şi vor aduce şi mai multă intrigă şi tensiune, crescând competiţia dintre noi, juraţii. Avem un început fulgerător al amuletelor acestui sezon, acolo unde nu m-aş fi aşteptat: în mijlocul Pieţei Obor. Iar acesta e doar începutul”, a spus Chef Richard Abou Zaki.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/cand-incepe-chefi-la-cutite-sezon-toamna-2025-22190159

„Şef sub acoperire” revine la Pro TV. Primul episod: o companie pornită cu doi angajaţi şi ajunsă la 5 milioane de euro cifră de afaceri

Reality show-ul Şef sub acoperire revine la Pro TV cu ediţii noi. Emisiunea va debuta joi, 9 octombrie, de la ora 22.30. În fiecare săptămână, un director de companie renumită din România îşi schimbă radical înfăţişarea şi identitatea, pentru a lucra sub acoperire printre propriii angajaţi — fără ca aceştia să ştie cine se ascunde, de fapt, în spatele noii „recrutări”. Primul episod îl are în prim-plan pe Andrei Crizbăşan, directorul de dezvoltare al companiei Doripesco, unul dintre cei mai mari producători şi procesatori de peşte din România. El va intra sub acoperire pentru a vedea cum funcţionează afacerea de la bază şi pentru a descoperi poveştile oamenilor care o fac posibilă zi de zi.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/sef-suba-coperire-episoade-noi-22189979

Regizorul Tudor Giurgiu – „Orice guvern ar trebui să investească bani nu în filme de propagandă, ci în filme care să restabilească un adevăr istoric în subiecte foarte delicate pentru noi” | INTERVIU

Regizorul Tudor Giurgiu a fost prezent, duminică seară, la Constanţa, la proiecţia, în premieră, a celui mai recent film al său, la Centrul Multifuncţional Educativ pentru Tineret „Jean Constantin”. „Pădurea de molizi”, un hibrid între ficţiune şi documentar, spune povestea unei comunităţi de români care au fost masacraţi atunci când încercau să treacă graniţa spre România, în aprilie 1941. Am vorbit cu Tudor Giurgiu, în acest interviu, despre modul în care cinematografia din România poate schimba perspectiva cosmetizată, idealizată pe care unii dintre noi o au asupra trecutului, din cauza deceniilor de propagandă comunistă, într-o privire critică, onestă. Am vorbit, de asemenea, despre subiectele care îl macină constant şi care, chiar dacă fără să vrea asta, revin obsesiv în filmele sale: libertatea şi relaţia individului cu sistemul. Am discutat şi despre TIFF, festivalul care, pe lângă faptul că a devenit un eveniment major în comunitatea europeană de film, reuşeşte să schimbe, de peste 20 de ani, destinul unor tineri. Ada CODĂU: Ce v-aţi propus cu filmul „Pădurea de molizi”? Cu ce speraţi să rămână publicul după vizionare?  Tudor GIURGIU: Cumva, tot pariul a fost acela de a ne întoarce în timp și de a vedea sau de a investiga, de fapt, cum ne poziționăm, azi, față de un episod destul de necunoscut din istoria recentă. Eu, acum nouă ani, când m-am apucat de documentare, știam puțin spre deloc despre ce s-a întâmplat la Fântâna Albă și în zona de Bucovina de Nord, care mi-era total necunoscută, eu fiind ardelean. Pe lângă evenimentul în sine și deportările care au urmat – în Siberia și Kazahstan – pentru populația din Bucovina de Nord și Basarabia, trecând de disecarea, de relatarea unei povești de viață adevărată a unui cuplu, cred că filmul e interesant, de fapt, pentru că ridică niște întrebări sau, mai bine spus, m-aș bucura să provoace niște dezbateri interioare despre cum ne raportăm la istoria recentă, cum o reprezentăm, cum ne poziționăm azi faţă de ea.
https://www.presshub.ro/regizorul-tudor-giurgiu-orice-guvern-ar-trebui-sa-investeasca-bani-nu-in-filme-de-propaganda-ci-in-filme-care-sa-restabileasca-un-adevar-istoric-in-subiecte-foarte-delicate-pentru-noi-390020/

eMag, acuzat de clienți că vinde produse contrafăcute și blochează recenziile negative. Explicațiile companiei

Site-urile de socializare sunt pline de comentarii de la clienți nemulțumiți după ce au cumpărat produse de pe eMag, mulți dintre ei reclamând nu doar că produsele sunt contrafăcute, ci și că li se blochează recenziile negative. „Produsele alea de la Logitech plus AirPods gen 2 sunt fake vândute pe eMag de cel puțin un an jumate de firme cu VAT code de Franța cu livrare fie din Franța fie din China. Eu aș pune eMag să fie obligată să accepte returul de produs de la tot ce vinde de la firme terțe ca poate se potolesc cu toate firmele astea fantomă de pe site. La un moment dat era aceeași poveste cu parfumurile de brand unde era loterie. Pe lângă țeapa evidentă, toate produsele astea expun sănătatea clienților la tot felul de metale grele și riscuri de sănătate”, a scris un internaut pe Reddit. Astfel de probleme sunt semnalate și pe alte site-uri precum @testaholic (Instagram), care a documentat cazuri concrete de cosmetice fake cumpărate de pe eMAG, dar și pe grupul Face Your Skin (267.000 membri), unde sute de consumatori au raportat experiențe similare. Pe forumuri (Softpedia) și Reddit România, utilizatorii povestesc cum au primit AirPods, SSD-uri sau parfumuri fake prin eMAG Marketplace. Astfel de cazuri, dovedite cu documente, au intrat și în posesia „Adevărul”. Un client a povestit că a făcut trei comenzi pe eMag, inclusiv produse cosmetice și electronice, care s-au dovedit a fi produse contrafăcute. La solicitarea „Adevărul” reprezentanții eMag au transmis: „La eMAG, luăm în considerare feedbackul clienților și acționăm rapid pentru a verifica sesizările primite, astfel încât experiența de cumpărare să fie sigură și de încredere. Orice suspiciune legată de un produs sau de un comerciant este tratată cu prioritate maximă, iar clienții sunt încurajați să ne contacteze direct în chat, unde echipa noastră face imediat verificările necesare și ia măsuri. Pentru ca un comerciant să se listeze pe platformă și să comercializeze produse prin intermediul ei, trebuie să respecte legislația în vigoare, iar în cazul în care se constată abateri, acesta poate să fie suspendat temporar sau definitiv din platformă. Conform legislației în vigoare, sellerii sunt singurii responsabili pentru produsele pe care le comercializează. Avem un set de indicatori pe care îi urmărim, iar prin verificările periodice luăm măsuri suplimentare de siguranță în beneficiul clienților”.
https://adevarul.ro/economie/emag-acuzat-de-clienti-ca-vinde-produse-2477068.html

Camera Deputaților cheltuie 816.000 de euro pentru refacerea site-ului web

Îmbunătățirea site-ului web al Camerei Deputaților se face cu o cheltuială de aproximativ 4 milioane de lei. Afacerea, care include upgrade software și hardware de ultimă generație, a fost parafată de autoritatea contractantă la finalul lunii septembrie și este finanțată exclusiv din fonduri de la bugetul de stat. Două companii de profil, abonate la banii publici, și-au adjudecat acest contract, dintre care una este un furnizor frecvent de bunuri și servicii pentru Camera Deputaților, având însă, în trecut, o relație contractuală și cu Senatul României. Afacerea a debutat încă din data de 25 iunie 2025, când Camera Deputaților a publicat pe SEAP (Sistemul Electronic al Achizițiilor Publice) un anunț prin intermediul căruia și-a făcut cunoscută intenția de a încheia un contract în vederea furnizării de upgrade software și hardware pentru site-ul web al Camerei inferioare a Parlamentului României. Camera Deputaților a pus la bătaie, pentru această afacere, un buget estimat inițial la 3.305.882 de lei fără TVA. La licitația deschisă organizată, o singură ofertă a fost depusă, aceasta fiind, de altfel, declarată admisibilă. În aceste condiții, la data de 24 septembrie 2025, Camera Deputaților a încheiat cu SC Romflex Sistem SRL și cu SC Trend Import-Export SRL, contractul nr. 8/918/2025, în valoare finală negociată de 3.304.395 de lei fără TVA, respectiv de 3.998.439 de lei cu tot cu TVA (816.008 euro).
https://jurnalul.ro/special-jurnalul/camera-deputatilor-contract-afacere-upgrade-site-web-1011469.html

(MEDIA EXPRES)



Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover



Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici



© 2001 -  Media Expres SRL