×

Revista presei -- Data și ora publicării: 15.12.2025 15:15:23

REVISTA PRESEI / 15 dec 2025 /



Beauty.ON, o televiziune românească națională, a obținut licența audiovizuală
iNES extinde grila cu numeroase canale HD din Germania și Ungaria
40 de întrebări, o singură certitudine: Nicușor Dan n-are anvergura unui lider
AUDIENŢE PRIME-TIME. Cine a câştigat şi cine a pierdut? La ştiri, România TV e pe creştere. Realitatea Plus, în scădere abruptă. Diva, televiziunea lui Moş Crăciun, are cea mai mare creştere la filme
YouTube elimină clipurile cu personaje Disney generate de AI
Când giganții tech se tem de propriile creații. Șeful YouTube a dezvăluit felul în care permite copiilor săi accesul la tehnologie
Box Office - „Zootopia 2” revine pe locul 1, în timp ce „Ella McCay” înregistrează unul dintre cele mai slabe debuturi din istoria Disney
Primul cinematograf din țară unde rulează documentarul Recorder „Justiție capturată”
Când începe Desafio, noul Survivor de la Pro TV
România TV, atac la Recorder. "Gaşcă de presă finanţată de oamenii lui Coldea". Silviu Mănăstire: "reportaj de propagandă". Burtieră despre "cine a finanţat asaltul penalilor rezist asupra justiţiei"
Câţi români s-au uitat la finala Trădătorii şi cum au stat posturile de ştiri în seara în care s-a discutat intens despre justiţie
România pierde definitiv la CEDO procesul intentat de Cristi Dănileţ, după ce a fost sancţionat pentru postări pe Facebook
Cum încearcă Asociaţia pentru Drepturi de Autor a Compozitorilor să scoată mai multe milioane de lei de la UBER
Clasamentul vitezelor de internet mobil: România, sub Bulgaria, Serbia și departe de top 10
Cinema Asia a primit din nou licență audiovizuală
Cinemaraton Plus, o nouă televiziune românească, a obținut licență audiovizuală în luna noiembrie
Televiziunea Profi 24 TV și-a schimbat denumirea în Pro 24
Selecția "Râzi cu noi, duminică!" - seri dedicate comediei la Warner TV
AUDIENŢE. Documentarul Recorder Justiţie capturată a făcut din B1 TV cea mai urmărită televiziune de ştiri pe publicul commercial
Doru Ristea, Lenovo România: Anul 2026 va fi o oportunitate de a ne demonstra rezilienţa. Nu ne aşteptăm la o scădere a pieţei de PC-uri, iar lansarea noii generaţii de PC-uri dedicate AI va contribui la reînnoirea echipamentelor. Există încă un potenţial enorm în România, în special în zona IMM-urilor şi a administraţiei publice, unde gradul de digitalizare este încă redus








Beauty.ON, o televiziune românească națională, a obținut licența audiovizuală

În luna noiembrie, Consiliul Național al Audiovizualului a acordat licența audiovizuală pentru BeautyOn, un nou canal TV care urmează să fie difuzat prin rețele de comunicații electronice, inclusiv online. Licența a fost solicitată de SC TV Sat 2002 SRL din Râmnicu Sărat, companie care a depus cererea la CNA la finalul lunii octombrie 2025. Potrivit documentației analizate de Consiliu, acționariatul societății este neschimbat, cu Gabriela Marinela Neagu asociat unic, iar la data depunerii dosarului firma nu înregistra datorii la bugetul de stat. Inițial, solicitarea din ședința din 19 noiembrie 2025 era pentru BeautyMed, gândit ca un post generalist, cu acoperire națională, difuzat în format HD, atât prin rețele de comunicații electronice, cât și online, prin propriul site. Structura de programe propusă indică un accent important pe conținut propriu. Peste jumătate din grilă, aproximativ 54%, va fi formată din producții realizate intern, restul de 46% urmând să provină de la alți producători, fără programe retransmise. Din punctul de vedere al conținutului european, proiectul bifează procente ridicate, cu un procent rezervat operelor audiovizuale europene de 90% și un procent de 80% pentru opere audiovizuale românești. O parte consistentă din aceste producții europene sunt realizate de producători independenți, iar majoritatea sunt opere recente, ceea ce indică o orientare clară spre conținut actual. Grila estimativă a canalului BeautyMed include programe educative într-o proporție semnificativă, aproximativ 30%, alături de programe culturale și de informare. Postul va emite 24 de ore din 24 și își propune să combine informația, educația și conținutul cultural într-un format accesibil publicului larg. Din punct de vedere financiar, investiția inițială declarată este de aproximativ 47.500 de euro, urmând ca veniturile să provină din publicitate și parteneriate, cu o proiecție financiară întinsă pe durata de valabilitate a licenței.
https://www.hdsatelit.com/2025/12/beautyon-o-televiziune-romaneasca.html

iNES extinde grila cu numeroase canale HD din Germania și Ungaria

iNES a revenit pe agenda Consiliului Național al Audiovizualului cu două solicitări distincte de modificare a grilei de programe, una pentru rețeaua TV prin tehnologie IP din București și alta pentru serviciul OTT iNES Live disponibil la nivel național. Ambele cereri sunt depuse de SC INES GROUP SRL la finalul lunii noiembrie 2025 și apar în documentele oficiale ale CNA privind modificările de avize de retransmisie. În cazul avizului A4269, care vizează serviciul tv al iNES (televiziune prin tehnologie IP) din București, operatorul solicită o ajustare a structurii de programe. Mai exact, în grilă intră Crime and Investigation Europe, Redlight HD, M4 Sport HD și M5 HD, în timp ce Apollonia TV HD și Hustler TV SD sunt eliminate. Documentația este completă din punct de vedere formal, iar Anexa nr. 2 la Decizia CNA nr. 72/2012 a fost deja aprobată într-o ședință anterioară, desfășurată la 31 martie 2025. Pentru serviciul iNES România OTT iNES Live, situația este ceva mai detaliată. Avizul A8471 acoperă retransmisia la nivel național și presupune o extindere masivă a ofertei de canale, în special din zona televiziunilor germane și maghiare. iNES introduce RTL Nitro HD, RTL HD, VOX HD, RTL 2 HD, Super RTL HD și N-TV HD, alături de Crime and Investigation Europe și History Channel Europe HD. Lista continuă cu un pachet consistent de canale publice din Ungaria, respectiv M1 HD, M2 HD, M4 Sport HD, M5 HD, Duna HD și Duna World HD, la care se adaugă Redlight HD, Private TV HD și Hustler TV SD. Singurul program propus pentru eliminare este Apollonia TV HD.
https://www.hdsatelit.com/2025/12/ines-extinde-grila-cu-numeroase-canale.html

40 de întrebări, o singură certitudine: Nicușor Dan n-are anvergura unui lider

Președintele Nicușor Dan a fost prezent la interviul-maraton „40 de întrebări cu Denise Rifai”, difuzat de televiziunea Kanal D, sâmbătă, 13 decembrie. Timp de două ore, președintele a răspuns cuminte la întrebările moderatoarei. N-am aflat nimic nou. Nicușor Dan a mai bifat un interviu. Irelevant. De ce tocmai la Kanal D, o televiziune care se ține departe de politică, având un public preponderent feminin, consumator de seriale turcești și show-uri anoste și puerile? Pentru că, nu-i așa?, este președintele tuturor românilor și trebuie să fie văzut, chiar la o oră imposibilă (23.00-1.00), și de acești cetățeni. Ar fi interesant de aflat câte ore a filmat președintele acest interviu, difuzat în regim de conservă. Așa, ca să știm cum Nicușor Dan își umple timpul de președinte al României.
https://www.libertatea.ro/opinii/petre-barbu-nicusor-dan-40-de-intrebari-o-singura-certitudine-nu-are-anvergura-unui-lider-5557608

HBO Max anunţă, într-un spot, selecţia de producţii pentru 2026 care mizează pe originalitate şi pe voci diverse

HBO Max lansează un nou spot de brand care aduce imagini exclusive din producţiile originale din 2026. Spotul include secvenţe în premieră, poveşti de neratat, menite să inspire, să stârnească discuţii şi să aducă publicul mai aproape de universul HBO Max. Lista completă a titlurilor prezentate în noul spot, în ordinea apariţiei lor: „Casa dragonului” („House of the Dragon”) sezonul trei, HBO Original - vara 2026, „Euforia” („Euphoria”) sezonul trei, HBO Original - aprilie 2026, „Lumea Financiară” („Industry”) sezonul patru, HBO Original - 12 ianuarie 2026, „The Pitt: Spitalul” sezonul doi, Max Original - pe 9 ianuarie, „Cavalerul celor Şapte Regate” („A Knight of the Seven Kingdoms”), HBO Original - 19 ianuarie.
https://www.news.ro/entertainment/productii-originale-pe-hbo-max-in-2026-video-1922402512432025121922271811

AUDIENŢE PRIME-TIME. Cine a câştigat şi cine a pierdut? La ştiri, România TV e pe creştere. Realitatea Plus, în scădere abruptă. Diva, televiziunea lui Moş Crăciun, are cea mai mare creştere la filme

AUDIENŢE. Noiembrie a fost o lună în care şi Pro TV şi Antena 1 au ieşit pe minus. Cel mai mult Pro TV. Postul a pierdut la nivel naţional peste 40.000 de telespectatori. Rămâne însă lider detaşat de audienţă, cu aproape 1,2 milioane de privitori lună pe lună. E neobişnuită însă scăderea într-o lună friguroasă precum noiembrie, când telespectatorii stau mai mult în faţa televizoarelor. Antena 1 a avu o scădere mai uşoră. Postul, cu o medie de 844.000 de telespectatori în luna noiembrie, a avut un minus de 7.700 de telespectatori. Kanal D este însă televiziunea generalistă cu cea mai consistentă creştere la nivel naţional: un plus de peste 40.000 de telespectatori. Au crescut de asemenea canalele de filme. Diva şi Film Cafe sunt televiziunile cu cele mai consistente creşteri. Film Cafe este lider pe zona de filme: o medie de 143.000 de telespectatori, la nivel naţional, în prime-time şi o creştere de 24.000 de persoane. Cea mai mare creştere pe zona de filme se poate vedea la Diva, care toată luna noiembrie a difuzat filme cu tematică de Crăciun de dimineaţa până seara şi care a câştigat 32.000 de telespectatori la nivel naţional. Pe plus au fost şi Pro Cinema, AMC, Comedy Central sau Cinemaraton. La capitolul ştiri, România TV îşi menţine poziţia de lider la nivel naţional şi în mediul urban, cu cifre în creştere. Pe publicul tânăr, postul este depăşit de Realitatea Plus. Realitatea Plus, însă, a intrat pe un trend descendent, înregistrând a doua cea mai mare scădere de audienţă, după Pro TV.
https://www.paginademedia.ro/audiente-tv/audiente-prime-time-noiembrie-2025-22274292

YouTube elimină clipurile cu personaje Disney generate de AI

La presiunea Disney, YouTube a început să facă curăţenie şi să blocheze clipurile generate de inteligenţa artificială, care includ personaje din filmele şi serialele Disney. Google, care deţine YouTube, începe să cedeze în lupta cu Disney şi a decis că a venit vremea să elimine clipurile generate de AI, care încalcă drepturile de autor, incluzând personaje Disney, conform news. Asta după ce, săptămâna trecută, Disney a ameninţat că va chema Google în judecată tocmai pentru reproducerea fără drept a personajelor protejate prin lege. Google ar putea fi găsit vinovat de două încălcări ale legii în acest caz. Pe de o parte, AI-ul companiei le permite utilizatorilor să creeze clipuri cu personaje Disney.
https://www.stiripesurse.ro/youtube-elimina-clipurile-cu-personaje-disney-generate-de-ai_3840316

Când giganții tech se tem de propriile creații. Șeful YouTube a dezvăluit felul în care permite copiilor săi accesul la tehnologie

Neal Mohan, directorul general al YouTube, este cel mai recent lider din industria tehnologiei care a recunoscut public că le limitează copiilor săi timpul pe care îl petrec pe reţelelor de socializare și canalele media, pe fondul preocupărilor tot mai mari legate de efectele negative ale mediului online asupra tinerilor, relatează CNBC. Mohan, care a preluat conducerea YouTube în 2023 şi a fost desemnat recent de revista Time drept CEO-ul anului 2025, a declarat într-un interviu că accesul copiilor săi la platforme digitale este atent controlat, scrie News.ro. Șeful platformei de videostreaming are trei copii, doi băieţi şi o fată. „Le limităm timpul petrecut pe YouTube şi pe alte platforme, precum şi pe alte forme de media. În timpul săptămânii suntem mai stricţi, iar în weekend ceva mai relaxaţi. Nu suntem perfecţi sub nicio formă”, a spus Mohan într-un videoclip publicat de Time Magazine pe TikTok. El a subliniat că principiul „totul cu măsură” este abordarea care funcţionează cel mai bine pentru familia sa şi că aceasta se aplică tuturor serviciilor şi platformelor online.
https://hotnews.ro/cand-gigantii-tech-se-tem-de-propriile-creatii-seful-youtube-a-dezvaluit-felul-in-care-permite-copiilor-sai-accesul-la-tehnologie-2130383

Box Office - „Zootopia 2” revine pe locul 1, în timp ce „Ella McCay”
înregistrează unul dintre cele mai slabe debuturi din istoria Disney

„Zootopia 2”, continuarea filmului de animaţie al studioului Disney, a revenit pe locul 1 în America de Nord în al treilea weekend după ce a depăşit pragul de 1 miliard de dolari. Comedia dramatică politică „Ella McCay” a înregistrat un eşec cu 2,1 milioane de dolari la debutul său pe piaţa internă, suferind una dintre cele mai slabe lansări din epoca modernă pentru Disney, potrivit Variety. „Zootopia 2”, după ce a cedat primul loc sequel-ului horror „Five Nights at Freddy’s 2” al Universal şi Blumhouse, a revenit pe primul loc cu 26,3 milioane de dolari în al treilea weekend, o scădere de 39% faţă de weekendul anterior. Aventura pentru întreaga familie a încasat până în prezent 259 de milioane de dolari pe plan intern şi 1,13 miliarde de dolari la nivel global, fiind al doilea film hollywoodian din acest an care a depăşit pragul de 1 miliard de dolari.
https://www.news.ro/entertainment/box-office-zootopia-2-revine-pe-locul-1-in-timp-ce-ella-mccay-inregistreaza-unul-dintre-cele-mai-slabe-debuturi-din-istoria-disney-video-1922400115142025120922274121

Primul cinematograf din țară unde rulează documentarul Recorder „Justiție capturată”

Documentarul despre situația din justiție pe care l-a publicat în această săptămână Recorder va fi proiectat la Cinema ARTA din Cluj-Napoca, joi, 18 decembrie, și va fi urmat de o discuție cu lect. univ. dr. Andrea Chiș, fostă judecătoare și membră în Consiliul Superior al Magistraturii (CSM), potrivit anunțului făcut de cinematograf. În descrierea evenimentului promovat pe Facebook, reprezentanții Cinema ARTA descriu investigația realizată de Recorder drept „documentarul care a scos în stradă zeci de mii de români”, o referire la cele patru zile consecutive de proteste care au avut loc până în acest moment. Proiecția documentarului va avea loc la ora 17:30, iar discuția cu Andrea Chiș va începe la 19:30, au precizat reprezentanții Cinema ARTA. Recorder a publicat marți seară o investigație despre starea sistemului românesc de justiție, fenomenul prescrierilor, dar și efectele centralizării puterii la nivelul „unor magistrați care coabitează cu polticienii”. În documentarul Recorder au fost intervievați procurorul militar Liviu Lascu, Crin Bologa, fostul procuror-șef al DNA între perioadele Laura Codruța Kovesi si Marius Voineag, dar și o procuroare din DNA și o judecătoare de la Curtea de Apel, care au vorbit sub anonimat.
https://hotnews.ro/primul-cinematograf-care-transmite-documentarul-recorder-justitie-capturata-2130277

Când începe Desafio, noul Survivor de la Pro TV

O nouă aventură tip Survivor începe la Pro TV. Noul reality show de aventură Desafio: Aventura, prezentată de Daniel Pavel, intră în grila Pro TV chiar în prima săptămână din anul 2026. Televiziunea anunţă că show-ul filmat în Thailanda îşi face debutul luni, 5 ianuarie. Sezonul porneşte sub sloganul „Cele şapte coroane ale şarpelui” şi mizează pe probe fizice şi mentale, strategie şi rezistenţă, pentru un premiu de 150.000 de euro. În competiţie intră 24 de concurenţi, împărţiţi în trei echipe: Norocoşii, Visătorii şi Luptătorii. Întâlnirea lor are loc într-o ceremonie desfăşurată la templul Wat Thung Sai Thong, din provincia Chumphon, loc ales ca început simbolic al aventurii.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/cand-incepe-desafio-pro-tv-22273355

România TV, atac la Recorder. "Gaşcă de presă finanţată de oamenii lui Coldea". Silviu Mănăstire: "reportaj de propagandă". Burtieră despre "cine a finanţat asaltul penalilor rezist asupra justiţiei"

BURTIERĂ LA MINUT. În seara în care în Piaţa Victoriei se manifesta pentru curăţarea justiţiei, România TV s-a dezlănţuit la adresa Recorder, redacţia care a realizat documentarul Justiţie furată. Sub burtiera "Cine a finanţat asaltul penalilor asupra justiţiei", a fost prezentat un material care spunea despre Recorder că este o "gaşcă de presă" finanţată de oameni de afaceri apropiaţi generalului Coldea. "E un documentar de propagandă", a spus Silviu Mănăstire vineri seară despre reportaj. În studio erau, printre alţii, şi avocatul Adrian Cuculis. Nu au lipsit referirile la unul dintre fondatorii Recorder - Dragoş Vîlcu, "al cărui tată a fost ambasador şi al cărui bunic a înfiinţat serviciul de informaţii externe", dar şi la finanţarea publicaţiei ("un fond legat de Soroş care a susţinut şi alte publicaţii, ca HotNews şi G4Media").
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/romania-tv-atac-recorder-documentar-justitie-capturata-coldea-22271931

Câţi români s-au uitat la finala Trădătorii şi cum au stat posturile de ştiri în seara în care s-a discutat intens despre justiţie

Show-ul Trădătorii, unul dintre pariurile Pro TV pentu această toamnă, a ajuns la final. Emisiunea prezentată de actriţa Ana Ularu nu a reuşit să prindă poziţia de lider. Nici pe departe. Seara de joi a fost dominată de serialul Ruxandrei Ion de pe Antena 1. Pro TV a fost pe patru la nivel naţional şi chiar pe cinci la oraşe. P epublicul comercial al postului a fost pe poziţia secundă, după Antena 1. NAŢIONAL. Finala emisiunii Trădătorii de pe Pro TV a pus postul destul de jos în audienţe. La nivel naţional, show-ul a fost pe poziţia a patra, cu o medie de doar 565.000 de telespectatori (3,2 rating şi 8% cotă de piaţă). Postul a fost depăşit de Antena 1, Kanal D şi chiar şi de Digi Sport 1. Antena 1 a pus la bătaie serialul Ana, mi-ai fost scrisă în ADN, produsă de Ruxandra Ion. Iar pe Digi Sport 1 au fost două meciuri din campionatele europene, Universitatea Craiova-Sparta Praga (de la 19.40), urmatd e meciul FCSB-Feyenoord, de la 21.55. Liderul serii a fost de departe Antena 1, cu serialul Ana, mi-ai fost scrisă în ADN, care a avut peste un milion de telespectatori pe intervalul Trădătorii.
https://www.paginademedia.ro/audiente-tv/audiente-finala-tradatorii-pro-tv-22271655

România pierde definitiv la CEDO procesul intentat de Cristi Dănileţ, după ce a fost sancţionat pentru postări pe Facebook

Curtea Europeană a Drepturilor Omului (CEDO) a condamnat România pentru încălcarea libertăţii de exprimare a fostului judecător Cristi Danileţ. Decizia anunţată luni de CEDO este definitivă, scrie HotNews. În motivare, CEDO a explicat că nu există motive pertinente şi suficiente pentru sancţionarea fostului judecător de către CSM pentru postările pe care le-a făcut pe Facebook. Sancţionat disciplinar de CSM pentru postări făcute pe Facebook, fostul judecător Cristi Dănileţ a câştigat procesul intentat României la CEDO încă din februarie 2024, însă Guvernul Ciolacu a atacat decizia. În 2019, Consiliul Superior al Magistraturii l-a sancţionat pe Cristi Dănileţ cu 5% din salariu pe o perioadă de două luni acuzând că prin postări pe Facebook a pătat imaginea şi onoare sistemului judiciar şi a încălcat obligaţia de discreţie, mai scrie HotNews. De asemenea, CSM a spus că limbajul folosit în altă postare a depăşit limitele decenţei, iar Dănileţ s-a comportat în mod nedemn de un judecător. În mai 2020, Curtea Supremă de Casaţie şi Justiţie a respins recursul lui Danileţ şi a confirmat decizia CSM. În prima postare, Dănileţ distribuia un interviu dat de Claudiu Sandu, pe atunci prim-procuror al Parchetului de pe lângă Tribunalul Braşov, în care acesta denunţa în termeni foarte duri asaltul guvernării PSD asupra Justiţiei. Danileţ însoţea interviul cu propriul său comentariu: „Iată, ăsta procuror cu sânge în instalaţie: vorbeşte deschis despre infractori periculoşi în libertate, despre ideile proaste ale guvernanţilor în modificarea legilor Justiţiei, despre linşajele împotriva magistraţilor!”. A doua postare a lui Danileţ care i-a atras sancţiunea era o citare a articolului 118 din Constituţie, care prevede că „Armata este subordonată exclusiv voinţei poporului, pentru garantarea (…) democraţiei constituţionale”. CSM a catalogat postarea drept instigare la revoltă armată.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/romania-pierde-proces-cedo-cristi-danilet-22274419

Cum încearcă Asociaţia pentru Drepturi de Autor a Compozitorilor să scoată mai multe milioane de lei de la UBER

UBER este o companie americană care a dezvoltat, începând cu 2010, o aplicație pentru tablete și smartphone-uri care le permite clienților să comande mașini cu șofer în regim de taxi. Aplicația permite pasagerilor să se conecteze direct prin GPS-ul telefonului mobil cu cea mai apropiată mașină cu șofer înregistrată în baza de date a Uber. Contractarea serviciului și plata se desfășoară exclusiv prin intermediul UBER și nu personal cu șoferul. În decembrie 2024, compania era prezentă în peste 10.000 de orașe din 69 de țări. În România, UBER este disponibil în 35 de orașe: București, Brașov, Timișoara, Cluj-Napoca, Iași, Constanța, Oradea, Craiova, Ploiești, Pitești, Galați, Brăila, Sibiu, Buzău, Bacău, Râmnicu Vâlcea, Alba Iulia, Arad, Târgu Mureș, Baia Mare, Târgoviște, Suceava, Satu Mare, Botoșani, Tulcea, Focșani, Bistrița, Drobeta-Turnu Severin, Târgu Jiu, Reșița, Slobozia, Slatina, Zalău, Hunedoara și Deva, potrivit Profit.ro. UCMR-ADA (Asociația pentru Drepturi de Autor a Compozitorilor) este organismul din România care reprezintă și gestionează drepturile de autor ale compozitorilor, fiind implicată în colectarea și distribuirea remunerațiilor pentru utilizarea publică a operelor musicale. Pe scurt, UCMR-ADA este organizația cheie din România pentru protecția drepturilor financiare ale compozitorilor, gestionând fluxul de bani de la utilizatorii de muzică către artiști, conform legislației naționale și europene. Prin Decizia ORDA nr. 12/20.10.1996, UCMR-ADA a fost desemnată ca organism unic de colectare a drepurilor compozitorilor, potrivit prevederilor HG 769/1999 și Deciziei ORDA nr. 3/1997. Prin cererea de chemare în judecată depusă la Tribunalul București, reclamanta UCMR-ADA, în contradictoriu cu pârâtele UBER BV- FILIALA BUCURESTI SRL (FOSTĂ UBER SYSTEMS ROMANIA SRL) și UBER BV, a solicitat instanței obligarea pârâtelor: În principal: la plata sumei de 150 lei plus TVA pentru fiecare lună și pentru fiecare mijloc auto cu care, în intervalul septembrie 2015 – noiembrie 2018, s-au desfășurat în România activități de transport persoane prin intermediul serviciilor pârâtei, suma datorată cu titlu de despăgubiri pentru încălcarea drepturilor patrimoniale de autor ca urmare a comunicării publice a operelor muzicale în aceste mijloace de transport persoane, comunicare publică realizată fără că pârâtă să fi încheiat în prealabil autorizaţie licenţa neexclusivă cu UCMR-ADA; În subsidiarul capătului 1 al cererii de chemare în judecată: a) la plata sumei de 50 lei plus TVA pentru fiecare lună și pentru fiecare mijloc auto cu care, în intervalul septembrie 2015 – noiembrie 2018, s-au desfășurat activități de transport persoane prin furnizarea de servicii pârâtelor, sumă datorată cu titlul de drept a operelor muzicale pentru comunicarea în public; b) la plata penalităților de 0.5%/zi de întâmpinare funcțională cu fiecare scadență lunară în parte și până la dată plății efective a remunerațiilor restante datorate de părăsire. Prin notele scrise depuse la termenul de judecată din data de 23.01.2025, reclamanta a indicat că valoarea prejudiciului calculat pe baza situației cu mijloace de transport comunicată de pârâtă este: 7.371.000 lei plus TVA este valoarea prejudiciului egal cu triplul remunerațiilor; în subsidiar, 2.457.000 lei plus TVA, la care se adaugă dobândă legală, este valoarea prejudiciului în cazul în care utilizarea operelor muzicale ar fi fost o licită, autorizată în prealabil de UCMR-ADA. Totodată, se constată că reclamanta și-a întemeiat acțiunea, în principal, pe dispozițiile art. 13 lit. f şi art. 15 din Legea nr. 8/1996, respectiv art. 1349 şi art. 1369 C.civil. Pârâta UBER B.V. a depus întâmpinare la cererea formulată de UCMR-ADA, prin care a solicitat instanței să se dispună, pe fond, respingerea cererii ca neîntemeiată și obligarea reclamantei la plata cheltuielilor de judecată. La data de 6 martie 2025, instanța de fond a respins pretențiile reclamantei: Solutia pe scurt: Respinge excepţia prescripţiei dreptului material la acţiune, invocată de către pârâta Uber B.V., ca neîntemeiată. Respinge cererea, astfel cum a fost modificată, ca neîntemeiată. Obligă reclamanta la plata către pârâte cu titlu de cheltuieli de judecată a sumei de 10000 euro (contravaloarea în lei la cursul BNR din data plăţii) reprezentând onorariu avocat redus. Cu drept de apel în termen de 30 de zile de la comunicare care se depune la Tribunalul Bucureşti – Secţia a V-a Civilă. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei, azi 06.03.2025.
https://justnews.ro/cum-incearca-asociatia-pentru-drepturi-de-autor-a-compozitorilor-sa-scoata-mai-multe-milioane-de-lei-de-la-uber/

Clasamentul vitezelor de internet mobil: România, sub Bulgaria, Serbia și departe de top 10

Europa se impune în topul performanței internetului pe dispozitive mobile, iar SUA, deși domină industria globală de tehnologie, rămâne abia la mijlocul plutonului, potrivit celor mai recente date ale nPerf. România se situează pe locul 19 la nivel mondial, depășită nu doar de economiile avansate din regiune, ci și de statele vecine, care au accelerat investițiile în infrastructura mobilă și au reușit să obțină conexiuni mai rapide și mai stabile. Conform celei mai recente analize nPerf, Irlanda ocupă primul loc în lume în ceea ce privește performanța internetului pe mobil. Țara se situează înaintea altor patru națiuni europene, confirmând dinamica puternică a continentului în ceea ce privește performanța rețelelor.
https://www.economica.net/clasamentul-vitezelor-de-internet-mobil-romania-sub-bulgaria-serbia-si-departe-de-top-10_896139.html

Cinema Asia a primit din nou licență audiovizuală

Consiliul Național al Audiovizualului a analizat în ultimele ședințe publice solicitarea depusă de S.C. Clever Business Transilvania SRL din Cluj-Napoca, vizând serviciul de programe Cinema Asia SD, precum și varianta sa în format HD, iar decizia a fost una clară. Solicitarea licenței audiovizuale prin rețele de comunicații electronice a fost aprobată în unanimitate de membrii Consiliului, fără observații sau amendamente suplimentare, semn că dosarul a fost considerat complet și conform cu prevederile legale în vigoare. Din discuțiile consemnate rezultă că nu au existat obiecții legate de conținut, format sau încadrarea editorială a programului. Membrii Consiliului au fost de acord că serviciul respectă cerințele legislației audiovizuale și că aduce un plus de diversitate pe piața TV din România, motiv pentru care votul a fost unanim favorabil. Cinema Asia fi un canal tematic dedicat producțiilor cinematografice și serialelor asiatice, cu accent pe filme din Coreea de Sud, Japonia, China, Hong Kong, Thailanda și alte piețe importante din regiune. Grila este construită în jurul filmelor de acțiune, dramelor, thrillerelor și producțiilor de artă recunoscute internațional, multe dintre ele premiate sau apreciate la festivaluri. Varianta Cinema Asia HD oferă aceleași programe, dar într-o calitate superioară a imaginii, adaptată standardelor actuale de difuzare. Proiectul la care lucrează Clever Business Transilvania SRL nu este chiar nou. Canalul Cinema Asia a mai primit o licență audiovizuală în 2022, dar atunci nu a ajuns să fie lansat efectiv. Licența fusese acordată unei alte companii din cadrul aceluiași grup media, Diplomatic Digital, însă proiectul a fost abandonat și licența a fost retrasă după aproximativ un an, pentru că postul nu a intrat în emisie.
https://www.hdsatelit.com/2025/12/cinema-asia-primit-din-nou-licenta.html

Cinemaraton Plus, o nouă televiziune românească, a obținut licență audiovizuală în luna noiembrie

În luna noiembrie, CNA a acordat licența audiovizuală pentru Cinemaraton Plus, noul canal din portofoliul Clever Group. Informatia vine cu ceva întârziere pe blog, dar nu e prea târziu să clarificăm despre ce este vorba, mai ales că proiectul merită pus în context. Cinemaraton Plus vine ca o extensie firească a brandului Cinemaraton și completează direcția deja cunoscută a postului dedicat filmului românesc. Dacă televiziunea Cinemaraton rămâne axată pe filme clasice si uneori contemporane, producții esențiale din istoria cinematografiei autohtone și titluri premiate la festivaluri internaționale, Cinemaraton Plus se uită mai mult spre prezent și viitor. Noul post își propune să aducă în prim-plan voci noi, proiecte proaspete, spectacole de teatru, festivaluri, evenimente culturale și producții originale, fără a exclude însă filmele clasice. Sub sloganul Cinemaraton Plus – mai mult decât film, canalul propune o direcție editorială diferită, un spațiu în care cinematografia actuală, teatrul românesc și viața culturală coexistă natural. Reprezentanții postului spun că ideea din spatele Cinemaraton Plus este de a oferi nu doar filme, ci experiențe, de a fi aproape de cei care fac cinema astăzi, de a le spune poveștile și de a le oferi un cadru în care pot crește. Cinematografia românească trece printr-o perioadă activă, iar acest canal este gândit ca un mod de a susține constant noile generații de creatori.
https://www.hdsatelit.com/2025/12/cinemaraton-plus-o-noua-televiziune.html

Televiziunea Profi 24 TV și-a schimbat denumirea în Pro 24

În ședința CNA din 9 decembrie 2025 a fost discutată și aprobată solicitarea prin care Astra Smart Media București a cerut modificarea denumirii serviciului de programe Profi 24 TV. Postul, cu profil generalist, difuzare națională și format HD, va funcționa de acum înainte sub numele Pro 24, schimbarea fiind însoțită de depunerea unei grile noi de programe, fără a modifica însă structura serviciului de programe sau liniile editoriale asumate anterior. Potrivit prezentării făcute în fața Consiliului, televiziunea rămâne axată pe producții informative, educative și culturale, cu o pondere importantă de programe românești și europene, iar acționariatul rămâne neschimbat, fără obligații restante la bugetul de stat. Reprezentantul postului a susținut că, în ultimul an, Profi 24 TV a înregistrat o evoluție constantă, reușind să își consolideze zona de informare corectă a publicului și să dezvolte conținut adaptat nevoilor actuale ale societății românești, inclusiv pe teme legate de impactul tehnologiilor digitale și al inteligenței artificiale. În discuțiile cu membrii CNA, schimbarea numelui în Pro 24 a fost justificată prin dorința de a construi o identitate proprie, distinctă, fără asocieri comerciale sau confuzii cu alte branduri cunoscute, dar și prin obiectivul de a susține dezvoltarea editorială și financiară a postului pe termen mediu. Reprezentantul a arătat că echipa editorială este una stabilă și că planurile de dezvoltare vizează anii următori, cu ambiția de a consolida poziția televiziunii în peisajul audiovizual.
https://www.hdsatelit.com/2025/12/televiziunea-profi-24-tv-si-schimbat.html

Selecția "Râzi cu noi, duminică!" - seri dedicate comediei la Warner TV

Warner TV propune începutul de an cu seri dedicate comediei, aducând în ianuarie o selecție de filme cunoscute, programate duminica seara, sub conceptul Râzi cu noi, duminică!. Postul mizează pe producții care combină umorul de situație cu personaje recognoscibile și povești construite în jurul relațiilor, competiției sau prieteniilor puse la încercare, oferind telespectatorilor motive constante de relaxare la final de weekend, potrivit unui comunicat remis de Warner TV către HD Satelit România. Prima întâlnire cu această serie este programată pentru 4 ianuarie, de la ora 20:00, când pe Warner TV este difuzată comedia Spărgătorii de nunți din 2005. Filmul îi aduce în prim-plan pe Owen Wilson și Vince Vaughn, care interpretează doi avocați specializați în mediere matrimonială, ajunși să evadeze din rutina profesională participând neinvitați la nunți. Ce începe ca o joacă alimentată de atmosfera festivă și de avantajele sociale ale unor astfel de evenimente se transformă treptat într-o situație complicată, mai ales în momentul în care personajul lui Owen Wilson se îndrăgostește de femeia interpretată de Rachel McAdams. Relația dintre cei doi protagoniști, construită pe replici rapide și conflicte tot mai vizibile, susține ritmul unei comedii care explorează limitele prieteniei și ale jocurilor aparent nevinovate.
https://www.hdsatelit.com/2025/12/selectia-razi-cu-noi-duminica-seri.html

AUDIENŢE. Documentarul Recorder Justiţie capturată a făcut din B1 TV cea mai urmărită televiziune de ştiri pe publicul commercial

AUDIENŢE. Documentarul Recorder Justiţie capturată ridică din nou audienţa posturile care l-au preluat. După TVR 1, care a scos audienţe mult peste media staţiei, reportajul a săltat şi postul de ştiri B1 TV. Reportajul Recorder a fost difuzat de B1 TV duminică seara, de la 18.00 la 20.30. Rezultatul s-a văzut cel mai bine pe publicul comercial. Datele arată că B1 TV a fost, cu documentarul Recorder, cea mai urmărită televiziune de ştiri pe publicul comercial (adică 21-54 de ani, de la oraşe. Pe această categorie, B1 a stat foarte bine şi în clasamentul general, fiind în primele şase staţii, mult peste media obişnuită a televiunii. În cifre absolute, documentarul Recorder a fost văzut de aproape 30.000 de telespectatori din segmentul comercial. Pe intervalul materialului, a foast foarte aproape Antena 3, urmată de Digi 24 şi România TV. În clasamentul general, cel mai urmărit post pe comercial a fost Pro TV (cu 310.000 de telespectatori), urmat de Antena 1 (170.000), Kanal D (125.000), DigiSport (80.000) şi AXN (40.000).
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/audiente-recorder-justitie-capturata-b1-tv-22274428

Doru Ristea, Lenovo România: Anul 2026 va fi o oportunitate de a ne demonstra rezilienţa. Nu ne aşteptăm la o scădere a pieţei de PC-uri, iar lansarea noii generaţii de PC-uri dedicate AI va contribui la reînnoirea echipamentelor.
Există încă un potenţial enorm în România, în special în zona IMM-urilor şi a administraţiei publice, unde gradul de digitalizare este încă redus

Anul 2026 va fi pentru businessul românesc un an al provocărilor constante, marcat de o predictibilitate redusă, dar şi cu potenţial semnificativ de transformare. „Pentru economia românească, factori precum mediul fiscal impredictibil, inflaţia care încă este prezentă sau nevoia puternică de absorbţie a fondurilor europene, vor continua să influenţeze apetitul pentru investiţii şi vor genera o prudenţă în anumite sectoare de business”, estimează Doru Ristea, director general al Lenovo România - liderul pieţei locale de PC-uri, într-un răspuns transmis pentru suplimentul aniversar ZF 27 de ani. Potrivit directorului general al Lenovo România, scăderea puterii de cumpărare se va reflecta într-o reticenţă pe segmentul de consum, ceea ce va face ca orice decizie de achiziţie să se ghideze după principii de cost-performanţă mai stricte. „Scăderea puterii de cumpărare se va reflecta într-o reticenţă pe segmentul de consum, ceea ce va face ca orice decizie de achiziţie să se ghideze după principii de cost-performanţă mai stricte. Pe de altă parte, accelerarea digitalizării în sectorul public, adoptarea AI şi nevoia de a rămâne competitivi în context european, vor influenţa nivelul investiţiilor în tehnologie, în special în sectoare cheie, actuale, precum automatizarea, securitatea cibernetică şi inteligenţa artificială”.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/doru-ristea-lenovo-romania-anul-2026-oportunitate-ne-demonstra-22978482

(MEDIA EXPRES)



Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover



Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici



© 2001 -  Media Expres SRL