Page 22 - Media Expres nr. 7 (269) / iulie 2022
P. 22

AUTORITĂȚI  CABLU  TV  DTH  RADIO  SATELIT  LEGISLAȚIE




           Media Fact Book 2022 prevede un record

           istoric al publicității anul acesta






           În 2021, al doilea an de pandemie, piața de media din România          media.
                                                                                    Ne  așteptăm  ca  anul  2022  să  aducă  o
           a ajuns la valoarea de 601 de milioane de euro, în urma unei           plafonare  a  bugetelor  investite  în  TV  pe  fondul
           redresări  de  +26%.  Majorarea  pieței  a  fost  alimentată  de       faptului  că  există  o  lipsă  de  predictibilitate  la
           relaxarea  restricțiilor  de  mobilitate  a  populației  și  de        nivelul  departamentelor  de  marketing  pentru
           revitalizarea activității economice, potrivit Media Fact Book, citat   evoluția  economică  și  o  amenințare  constantă
                                                                                  asupra  nivelului  de  consum  al  populației
           de presa de business.                                                  alimentată de un val inflaționist fără precedent.
                                                                                    În ceea ce privește piața de OOH, după ce, în
                                                                                  2020, aceasta a fost foarte afectată de lockdown
              Potrivit studiului realizat de Initiative Media, se  foarte  ridicat  (+56%).  2021  este  anul  tendințelor   și de restricțiile continue de mobilitate, în 2021 și­
           estimează că, până la finalul lui 2022, piața totală  consolidate  și  al  digitalizării  pentru  noi  teritorii  și   a  revenit  semnificativ.  Segmentul  a  înregistrat
           de media va ajunge la 640 de milioane de euro, cu  categorii de consumatori.   venituri de publicitate de 30 de milioane de euro,
           o  creștere  de  6%  față  de  2021,  incluzând  o   Decalajul  dintre  mediul  urban  și  cel  rural  în   +23% față de 2020, reprezentând 5% din piața de
           creștere de +20% estimată în digital media.   ceea ce privește accesul la internet este din ce în   media.
              Alexandra   Olteanu,   Managing   Director  ce  mai  mic,  de  doar  4%,  potrivit  Institutului   Stațiile  radio  și­au  adaptat  cu  ușurință
           Initiative România: „Mă bucur să văd că România  Național  de  Statistică.  Segmentul  senior  al   programele  și  au  trecut  de  la  o  structură  de
           depășește  ritmul  de  creștere  al  industriei  de  populației (55 – 74 de ani) a înregistrat o creștere   difuzare mai mult factuală în 2020 la un conținut
           advertising globale. Anul 2021 a fost de­a dreptul  de  8%  a  utilizării  internetului  față  de  anul   relaxat, axat pe entertainment & leisure.
           spectaculos atât global (+23%), cât și în România  precedent. Se așteaptă ca în anul 2022 digitalul să   Anul 2021 a reflectat o redresare remarcabilă
           (+26%),  piața  de  media  a  depășit  considerabil  înregistreze  o  nouă  creștere  de  20%,  atingând   pentru industria radio, care a crescut cu 21% față


































           estimările inițiale. Ne așteptăm ca acest ritm să fie  astfel 35% din volumul de media din România.   de  2020,  la  o  valoare  netă  estimată  la  29  de
           încetinit  seminificativ  în  2022  datorită  reacției   În  continuare  suntem  mult  în  urma  pieței   milioane de euro.
           industriei  noastre  la  criza  din  Ucraina,  dar  și  a  globale care atinge anul acesta un share de 65%   În  anul  2022,  se  estimează  că  piața  va
           recesiunii  globale.  Cea  mai  spectaculoasă  în  digital. Audiența  televiziunilor  în  anul  2021  s­a   înregistra o nouă creștere de 6% bazată în mod
           creștere în ultimii ani se înregistrează în digital –  menținut  într­un  trend  descendent,  cu  un  rating   special  pe  creșterea  din  digital  –  creșterea  este
           cu o dinamică de dublare a volumelor între 2019 și  mediu  de  ­8%  comparativ  cu  2020,  în  timp  ce   mult  încetinită  în  contextul  unui  mediu  economic
           2022  –  accelerată  de  creșterea  nivelului  de  bugetele investite au revenit pe un trend crescător,   cu o creștere mai mică decât în anul 2021, dar și
           adopție   a   comerțului   online   în   rândul  aducând o cerere crescută în piață și punând sub   cu o inflație galopantă care erodează din puterea
           consumatorilor.”                    presiune inflaționistă costul expunerii.  de cumpărare a populației.
              La  finalul  lui  2021,  digitalul  a  ajuns  la  o   Această  tendință  a  fost  susținută  și  de   Categoriile  care  vor  contribui  la  menținerea
           valoare  estimată  de  186  de  milioane  de  euro,  evenimentele sportive emblematice, precum Euro   pieței de media pe un trend pozitiv sunt: pariuri, e­
           reprezentând  aproape  o  treime  (31%)  din  totalul  2020  și  Jocurile  Olimpice  de  vară,  care  au  fost   commerce,  retail,  construcții  și  financiare,  în
           pieței  de  media  locale.  Procesul  de  digitalizare  suspendate în 2020 și reprogramate pentru 2021.  vreme  ce  FMCG,  healthcare,  auto  vor  fi  sub
           început  în  2020  a  fost  susținut  și  în  2021  de   Valoarea netă a publicității TV în 2021 a avut   presiunea creșterii costurilor de aprovizionare și a
           creșterea  utilizării  dispozitivelor  mobile,  astfel  că  o  creștere  de  16%,  ajungând  la  350  de  milioane   inflației.
           dinamica zonei de digital s­a menținut la un nivel  de euro și reprezentând 58% din totalul pieței de



           22                                                                                   IULIE 2022
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27