Page 22 - Media Expres nr. 7 (269) / iulie 2022
P. 22
AUTORITĂȚI CABLU TV DTH RADIO SATELIT LEGISLAȚIE
Media Fact Book 2022 prevede un record
istoric al publicității anul acesta
În 2021, al doilea an de pandemie, piața de media din România media.
Ne așteptăm ca anul 2022 să aducă o
a ajuns la valoarea de 601 de milioane de euro, în urma unei plafonare a bugetelor investite în TV pe fondul
redresări de +26%. Majorarea pieței a fost alimentată de faptului că există o lipsă de predictibilitate la
relaxarea restricțiilor de mobilitate a populației și de nivelul departamentelor de marketing pentru
revitalizarea activității economice, potrivit Media Fact Book, citat evoluția economică și o amenințare constantă
asupra nivelului de consum al populației
de presa de business. alimentată de un val inflaționist fără precedent.
În ceea ce privește piața de OOH, după ce, în
2020, aceasta a fost foarte afectată de lockdown
Potrivit studiului realizat de Initiative Media, se foarte ridicat (+56%). 2021 este anul tendințelor și de restricțiile continue de mobilitate, în 2021 și
estimează că, până la finalul lui 2022, piața totală consolidate și al digitalizării pentru noi teritorii și a revenit semnificativ. Segmentul a înregistrat
de media va ajunge la 640 de milioane de euro, cu categorii de consumatori. venituri de publicitate de 30 de milioane de euro,
o creștere de 6% față de 2021, incluzând o Decalajul dintre mediul urban și cel rural în +23% față de 2020, reprezentând 5% din piața de
creștere de +20% estimată în digital media. ceea ce privește accesul la internet este din ce în media.
Alexandra Olteanu, Managing Director ce mai mic, de doar 4%, potrivit Institutului Stațiile radio șiau adaptat cu ușurință
Initiative România: „Mă bucur să văd că România Național de Statistică. Segmentul senior al programele și au trecut de la o structură de
depășește ritmul de creștere al industriei de populației (55 – 74 de ani) a înregistrat o creștere difuzare mai mult factuală în 2020 la un conținut
advertising globale. Anul 2021 a fost dea dreptul de 8% a utilizării internetului față de anul relaxat, axat pe entertainment & leisure.
spectaculos atât global (+23%), cât și în România precedent. Se așteaptă ca în anul 2022 digitalul să Anul 2021 a reflectat o redresare remarcabilă
(+26%), piața de media a depășit considerabil înregistreze o nouă creștere de 20%, atingând pentru industria radio, care a crescut cu 21% față
estimările inițiale. Ne așteptăm ca acest ritm să fie astfel 35% din volumul de media din România. de 2020, la o valoare netă estimată la 29 de
încetinit seminificativ în 2022 datorită reacției În continuare suntem mult în urma pieței milioane de euro.
industriei noastre la criza din Ucraina, dar și a globale care atinge anul acesta un share de 65% În anul 2022, se estimează că piața va
recesiunii globale. Cea mai spectaculoasă în digital. Audiența televiziunilor în anul 2021 sa înregistra o nouă creștere de 6% bazată în mod
creștere în ultimii ani se înregistrează în digital – menținut întrun trend descendent, cu un rating special pe creșterea din digital – creșterea este
cu o dinamică de dublare a volumelor între 2019 și mediu de 8% comparativ cu 2020, în timp ce mult încetinită în contextul unui mediu economic
2022 – accelerată de creșterea nivelului de bugetele investite au revenit pe un trend crescător, cu o creștere mai mică decât în anul 2021, dar și
adopție a comerțului online în rândul aducând o cerere crescută în piață și punând sub cu o inflație galopantă care erodează din puterea
consumatorilor.” presiune inflaționistă costul expunerii. de cumpărare a populației.
La finalul lui 2021, digitalul a ajuns la o Această tendință a fost susținută și de Categoriile care vor contribui la menținerea
valoare estimată de 186 de milioane de euro, evenimentele sportive emblematice, precum Euro pieței de media pe un trend pozitiv sunt: pariuri, e
reprezentând aproape o treime (31%) din totalul 2020 și Jocurile Olimpice de vară, care au fost commerce, retail, construcții și financiare, în
pieței de media locale. Procesul de digitalizare suspendate în 2020 și reprogramate pentru 2021. vreme ce FMCG, healthcare, auto vor fi sub
început în 2020 a fost susținut și în 2021 de Valoarea netă a publicității TV în 2021 a avut presiunea creșterii costurilor de aprovizionare și a
creșterea utilizării dispozitivelor mobile, astfel că o creștere de 16%, ajungând la 350 de milioane inflației.
dinamica zonei de digital sa menținut la un nivel de euro și reprezentând 58% din totalul pieței de
22 IULIE 2022