Page 16 - Media Expres nr. 1 (275) / ianuarie 2023
P. 16
AUTORITĂȚI CABLU TV DTH RADIO SATELIT LEGISLAȚIE
Audiența televiziunilor în 2022
de Mihai Pavelescu
Ca de obicei, în luna ianuarie a fiecărui an, publicăm audiența anuală a televiziunilor lineare pe nișe. Am păstrat în mare parte
structura articolului și componența nișelor de televiziune cu niște mici ajustări spre deosebire de anul trecut: Știrile sunt acum pe
primul loc, Copii, Filme, Documentare, Femei, Muzică (unde am inclus atât muzica de petrecere, cât și așazisa muzică ușoară),
și încheiem articolul cu nișele de Sport și televiziunile Generaliste. În comparația cu audiențele din anul 2021, când încă era
pandemie de Covid19, la o privire de ansamblu vedem continuarea și mai accentuată a scăderii interesului telespectatorilor
pentru televiziunea lineară clasică. Restructurările, precum revenirea televiziunilor la numele anterior consacrat, cum a fost Aca
să în loc de Pro 2 din aprilie 2022, nu au ajutat mai deloc. În vreme ce lansarea serviciului online Disney+ în toamna anului tre
cut a îndepărtat vizibil publicul telespectator din fața ecranelor cu telecomandă, în cazul celor două televiziuni Disney din grilele
de cablu și satelit. Ca de obicei, am folosit audiențele lunare furnizate de Kantar Media Audiences, Copyright: ARMADATA SRL.
Indicatorul folosit Rtg(000) este media numărului de persoane care urmăresc în fiecare minut programele unei televiziuni, înmu
lțit cu 1.000.
Anul acesta începem audi
ențele anuale cu televiziunile de
știri care au devenit poate puțin mai
importante în contextul războiului
din Ucraina, dacă nu mai era sufici
entă pandemia. Mai multe eveni
mente au marcat această nișă,
dintre care adăugarea la Antena 3 a
sufixului CNN și apariția în măsura
re a televiziunilor EuroNews și TVR
Info, care au contribuit prea puțin
dacă nu chiar deloc la supremația
cvasianuală a România TV.
Restructurarea grilei Digi
cu Aleph News inclusă acum în gru
pul de știri nu a schimbat nici ea
audiența televiziunii lui Adrian Sâr
bu, care se plângea că
neincluderea televiziunii sale în
pachetul de știri din rețeaua Digi a
ținuto departe de audiența bineme
ritată.
Pe primul loc în național și
urban, pe toată durata anului, a fost
România TV și pe locul al doilea
Antena 3, cu excepția lunii martie,
când cele două au făcut rocada.
Dintrun motiv sau altul, începutul
invaziei ruse în Ucraina a atras mai
mulți telespectatori la știrile Antena
3, dar și la Digi 24 întrun contrast
semnificativ față de uniformitatea
audienței pe parcursul anului an
terior, 2021.
Spre deosebire de 2021,
Digi 24 și Realitatea Plus sau
detașat vizibil față de B1 TV pe tot
parcursul anului 2022. Apariția TVR
Info și EuroNews spre sfârșitul anu
lui nu a schimbat preferința față de
plutoanele superioare ale nișei de
știri. Acestea, împreună cu Aleph
Dr. Death © AXNal
News și cu NCN din Cluj și Can
33 din București parcă nici nu există
în grilele de programe.
Audiența generală a nișei
de știri a scăzut, lucru vizibil de
exemplu în cazul România TV, care
nu a mai depășit 350.000 de teles
pectatori în medie și a terminat anul
puțin peste 250.000, semnificativ
mai puțin ca în decembrie 2021.
16 IANUARIE 2023