Page 16 - Media Expres nr. 1 (275) / ianuarie 2023
P. 16

AUTORITĂȚI  CABLU  TV  DTH  RADIO  SATELIT  LEGISLAȚIE




            Audiența televiziunilor în 2022



            de Mihai Pavelescu

            Ca de obicei, în luna ianuarie a fiecărui an, publicăm audiența anuală a televiziunilor lineare pe nișe. Am păstrat în mare parte
            structura articolului și componența nișelor de televiziune cu niște mici ajustări spre deosebire de anul trecut: Știrile sunt acum pe
            primul loc, Copii, Filme, Documentare, Femei, Muzică (unde am inclus atât muzica de petrecere, cât și așa­zisa muzică ușoară),
            și încheiem articolul cu nișele de Sport și televiziunile Generaliste. În comparația cu audiențele din anul 2021, când încă era
            pandemie de Covid­19, la o privire de ansamblu vedem continuarea și mai accentuată a scăderii interesului telespectatorilor
            pentru televiziunea lineară clasică. Restructurările, precum revenirea televiziunilor la numele anterior consacrat, cum a fost Aca­
            să în loc de Pro 2 din aprilie 2022, nu au ajutat mai deloc. În vreme ce lansarea serviciului online Disney+ în toamna anului tre­
            cut a îndepărtat vizibil publicul telespectator din fața ecranelor cu telecomandă, în cazul celor două televiziuni Disney din grilele
            de cablu și satelit. Ca de obicei, am folosit audiențele lunare furnizate de Kantar Media Audiences, Copyright: ARMADATA  SRL.
            Indicatorul folosit Rtg(000) este media numărului de persoane care urmăresc în fiecare minut programele unei televiziuni, înmu­
            lțit cu 1.000.
                  Anul  acesta  începem  audi­
            ențele  anuale  cu  televiziunile  de
            știri care au devenit poate puțin mai
            importante  în  contextul  războiului
            din Ucraina, dacă nu mai era sufici­
            entă  pandemia.  Mai  multe  eveni­
            mente  au  marcat  această  nișă,
            dintre care adăugarea la Antena 3 a
            sufixului CNN și apariția în măsura­
            re a televiziunilor EuroNews și TVR
            Info,  care  au  contribuit  prea  puțin
            dacă  nu  chiar  deloc  la  supremația
            cvasianuală a România TV.
                  Restructurarea  grilei  Digi
            cu Aleph News inclusă acum în gru­
            pul  de  știri  nu  a  schimbat  nici  ea
            audiența  televiziunii  lui Adrian  Sâr­
            bu,   care   se   plângea   că
            neincluderea  televiziunii  sale  în
            pachetul  de  știri  din  rețeaua  Digi  a
            ținut­o departe de audiența bineme­
            ritată.
                  Pe  primul  loc  în  național  și
            urban, pe toată durata anului, a fost
            România  TV  și  pe  locul  al  doilea
            Antena 3,  cu excepția lunii martie,
                                                                                           când  cele  două  au  făcut  rocada.
                                                                                           Dintr­un  motiv  sau  altul,  începutul
                                                                                           invaziei ruse în Ucraina a atras mai
                                                                                           mulți telespectatori la știrile Antena
                                                                                           3, dar și la Digi 24 într­un contrast
                                                                                           semnificativ  față  de  uniformitatea
                                                                                           audienței  pe  parcursul  anului  an­
                                                                                           terior, 2021.
                                                                                                Spre  deosebire  de  2021,
                                                                                           Digi  24  și  Realitatea  Plus  s­au
                                                                                           detașat vizibil față de B1 TV pe tot
                                                                                           parcursul anului 2022. Apariția TVR
                                                                                           Info și EuroNews spre sfârșitul anu­
                                                                                           lui nu a schimbat preferința față de
                                                                                           plutoanele  superioare  ale  nișei  de
                                                                                           știri.  Acestea,  împreună  cu  Aleph
                                                                                                    Dr. Death © AXNal
                                                                                           News  și  cu  NCN  din  Cluj  și  Can
                                                                                           33 din București parcă nici nu există
                                                                                           în grilele de programe.
                                                                                                Audiența  generală  a  nișei
                                                                                           de  știri  a  scăzut,  lucru  vizibil  de
                                                                                           exemplu în cazul România TV, care
                                                                                           nu a mai depășit 350.000 de teles­
                                                                                           pectatori în medie și a terminat anul
                                                                                           puțin  peste  250.000,  semnificativ
                                                                                           mai puțin ca în decembrie 2021.



           16                                                                                IANUARIE 2023
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21