Page 17 - Media Expres nr. 1 (275) / ianuarie 2023
P. 17

LEGISLAȚIE  SATELIT RADIO  DTH  TV  CABLU  AUTORITĂȚI





                 Foarte  disputată  este  audi­
           ența pentru copii, probabil una din­
           tre  cele  mai  disputate  din  întreaga
           industrie TV de la noi. Patru televi­
           ziuni  și­au  tot  schimbat  primele  lo­
           curi  în  preferințele  celor  mici
           întregul  an:  Cartoon  Network,  Nic­
           kelodeon, Boomerang și Disney Ju­
           nior, cărora li s­a adăugat în noiem ­
           brie și decembrie Minimax.
                 Două  evenimente  remarca­
           bile s­au petrecut în 2022, care au
           modificat și fără doar și poate conti­
           nuă să influențeze această nișă TV:
           apariția   televiziunii   românești
           TraLaLa  TV  după  fabulosul  succes
           al canalului de YouTube omonim al
           moldovenilor  de  la  Mora TV  și  lan­
           sarea  din  14  iunie  a  serviciului  de
           streaming  Disney+,  care  include
           cam  tot  din  televiziunile  Disney  și
           Disney Junior.
                 Semnificativ,  TraLaLa  TV  a
           reușit la nivel național, în octombrie
           și  din  nou  în  decembrie  să  depă ­
           șeas că  televiziunile  cu  vechi  state
           pe  piață  Nick  JR,  TeenNick,  Jim   ney  Junior,  cu  siguranță  din  cauza   urban,  unde  Minimax  nu  mai  are   parte a anului 2022.
           Jam și Duck TV.           evidentă  a  faptului  că  adolescenții   așa  de  mult  succes  în  urcarea  în   Declinul  general  al  audien ­
                                                                                                          ț
                                                                                           l
                 La  fel  de  semnificativ  este   au  acces  mai  mare  la  dispozitivele   plutonul  de  patru  care  își  dispută   țe or  a  fost  mai  pronun at  la  nivel
           și  faptul  că  Disney  a  pierdut  în  a   mobile și pot accesa programele fo­  primele locuri, dar și faptul ca Boo­  național:  dacă  în  2021  Boomerang
           doua jumătate a anului trena pluto­  losind  acum  serviciul  de  streaming   merang  și  mai  ales  Cartoon  Net­  se apropia de un record de 60.000
           nului  fruntaș  enumerat  mai  sus,  fi­  Disney +.  work  au  arătat  o  revenire  formi ­  de telespectatori pe minut, în 2022
           ind  influențată  mai  serios  decât   Nișa copiilor arată și difere­  dabilă  în  fruntea  ierarhiei  tele vizi ­  recordul a fost de 43.000 în ianuarie
           sora  sa  pentru  copii  mai  mici  Dis­  nțe semnificative în național față de   unilor  lineare  pentru  copii  în  ultima   și a aparținut Cartoon Network.













































                                                                                                              17
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22