Page 18 - Media Expres nr. 1 (275) / ianuarie 2023
P. 18

AUTORITĂȚI  CABLU  TV  DTH  RADIO  SATELIT  LEGISLAȚIE




                  Nișa  televiziunilor  de  filme   În  urmă  cu  un  an,  re­  cât și online și în cinematografe. Pe   le­a văzut la cinematograf și în onli­
            dominată  tradițional  de  Pro  Cine­  marcam  faptul  că  TNT  a  avut  o   lângă faptul că nume de referință în   ne.  Un  fapt  semnificativ  legat  de
            ma,  care  depășea  ba  mai  tare  ba   prestație mai slabă în 2021 față de   distribuția  lineară  precum  HBO  lip­  această  discuție  s­a  întâmplat  în
            mai  încet AXN  în  național  față  de   2020  și  a  sfârșit  prin  a  fi  obiectul   sesc  în  continuare  din  măsurarea   toamna  anului  2022,  când  pelicula
            urban,  a  fost  zdruncinată  în  2022   rebrandingul  din  octombrie  2021,   audienței,  deoarece  nu  vând  publi­  românească  "Teambuilding"  a  avut
            de  fostul  loc  trei,  Film  Cafe,  parte   când a devenit Warner TV. Ei bine,   citate  pe  piața  din  România,  anul   cele mai mari încasări din istoria ul­
            din  grupul AMC  Networks,  și  chiar   Warner TV, parte din grupul Warner   2022  a  fost  marcat  de  lansarea   timilor  30  de  ani  și  în  loc,  precum
            la  o  audiență  aproape  dublă  în
            națo nal  față  de  televiziunea  fanion
            a grupului, AMC. Dacă în octombri­
            e, noiembrie și decembrie, Film Ca­
            fe  a  fost  aproape  egală  cu  Pro
            Cinema,  în  urban  a  și  reușit  să  o
            depășească în decembrie!
                  Semnificativ  în  național  ni
            s­a  părut  în  2022  și  faptul  că,  în
            decembrie,  televiziunea  de  filme
            românești Cinemaraton pe care Di­
            gi  a  preluat­o  de  la  DCS­Akta  a
            ajuns  pe  locul  al  patrulea  în  topul
            nișei de filme, înaintea AXN, în ciu­
            da  efortului  realizat  spre  finalul
            anului  de  televiziunea  care  acum
            este  parte  din  grupul  grecesc
            Antenna,  lansând  prima  producție
            românească, un reality despre acti­
            vitatea Poliției din București.
                  Efortul  AXN  se  pare  că  a
            fost însă mai apreciat la orașe, un­
            de AXN a fost liderul audiențelor în
            iunie și iulie și pe locul al doilea în
            septembrie. Parte din același grup,
            AXN Spin a început să fie raportat
            din  octombrie  2022  în  măsurarea
            oficială, împărțindu­și ultimele 2 lo­  Bros.  Discovery  acum,  nu  a  reușit   Disney+ care a înghițit în online mai   te­ai  fi  așteptat,  să  vezi  că  se  bat
            curi  cu  televiziunea­soră  AXN   în 2022 să treacă peste locul al pa­  multe filme și seriale de mare audi­  televiziunile de filme pe ea, a apă­
            Black, atât în național, cât și în ur­  trulea nici măcar o singură lună.  ență,  precum  seriile  Star  Wars  și   rut de la 1 ianuarie 2023 pe Netflix,
            ban. Rămâne de văzut dacă Anten­  Nișa  televiziunilor  de  filme   Marvel, care ar fi făcut audiență la   unde a stat mai multe zile pe primul
            na  Group  va  avea  forța  necesară   este  însă  o  nișă  irelevantă  pentru   TV și care puțin probabil că vor mai   loc în vizionările din România.
            să le scoată din anonimat în 2023.  consumul real atât prin televizoare,   face vreodată, după ce toată lumea








































           18                                                                                IANUARIE 2023
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23