Page 21 - Media Expres nr. 1 (251) / ianuarie 2021
P. 21

LEGISLAȚIE  SATELIT RADIO  DTH  TV  CABLU  AUTORITĂȚI
                                                                                   TV






                     Trecând  la  filme,  cu  Pro  2  în
             tabelul  de  audiențe  pentru  femei,  locul
             întâi a fost preluat de Pro Cinema, care
             depășește  mai  net  AXN  în  național  și
             mai puțin net în urban. Cu toate acestea
             este  remarcabil  faptul  că  Pro  Cinema
             are  un  public  sezonier  scăzut  în  lunile
             de vară, în vreme ce, deși scăderea se
             vede  și  la AXN,  publicul  său  este  mai
             constant și mai fidel de­a lungul întregu­
             lui  an.  Cu  toate  că  în  decembrie  2020
             AXN  a  cam  fost  părăsit...  Pe  locul  al
             treilea și chiar depășind cu puțin AXN în
             trei luni în național și ajungându­l din ur­
             mă în două luni din urban, se regăsește
             televiziunea din grupul AMC, Film Cafe,
             care  bate  astfel  televiziunea  fanion  a
             grupului.
                     Cot  la  cot  cu  cele  două  a  fost
             în  2020  TNT  și,  cu  tot  mai  multă  forță
             din august și până la finalul anului, Pa­
                                                                                          Din grafic lipsesc în continuare

                                                                                   mai  multe  televiziu ni  de  filme  care  nu
                                                                                   vând  publicitate  pe  piața  din  România
                                                                                   sau  nu  sunt  incluse  în  lista  măsurată,
                                                                                   cum sunt HBO și DigiFilm.
                                                                                          Impactul în audiența televiziuni­
                                                                                   lor de filme lineare din partea celor ne­
                                                                                   măsurați  cum  sunt  HBO  sau  Digi  Film
                                                                                   sau a distribuției online de filme și seria­
                                                                                   le de tipul Netflix­HBOGO­AmazonPrime
                                                                                   pare că s­a stabilizat în 2020.
                                                                                          În Anul negru pentru televiziuni­
                                                                                   le de sport din cauza anulării majorități­
                                                                                   lor competițiilor sportive sau reluarea lor
                                                                                   fără public, Digi Sport 1 a condus ca în
                                                                                   2019, 2018 și 2017 nișa televiziunilor de
                                                                                   sport.  Sincopa  din  lunile  lock­down­ului
                                                                                   din martie, aprilie și mai se vede foarte
                                                                                   clar la DigiSport 1, dar și la celelalte te­
                                                                                   leviziuni din nișă, multe atingând pragul




             ramount.
                     În  2019,  locul  al  patrulea  era
             ocupat  de  Film  Cafe,  mai  ales  în  națio­
             nal, și puțin mai "ezitant" în urban, care
             iată că în 2020 a reușit să urce pe locul
             al treilea foarte clar, atât în național, cât
             și în urban.
                     Cu  excepția  Pro  Cinema,  care
             a  terminat  anul  semnificativ  sub  audie­
             nțele din ianuarie, deși s­a aflat tot tim­
             pul  pe  primul  loc  în  nișa  de  filme,
             celelalte  televiziuni  au  fost  constante,
             semn  că  pandemia  le­a  priit  în  ce  pri­
             vește păstrarea publicului în fața micilor
             ecrane. Pro Gold chiar a crescut aproa­
             pe constant din mai, cu un final de an la
             o audiență aproape dublă față de ianua­
             rie 2020.






                                                                                                              21
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26