Page 20 - Media Expres nr. 1 (251) / ianuarie 2021
P. 20

TV
            AUTORITĂȚI  CABLU  TV  DTH  RADIO  SATELIT  LEGISLAȚIE



                   Diva  avea  la  sfârșitul  anului
            2019 un salt semnificativ de audiență în
            urban,  devenind  liderul  nișei  într­o  pre­
            mieră absolută în istoria ultimilor ani.
                   Am  scos  și  TV  Paprika  din
            acestă nișă pentru a o plasa între televi­
            ziunle  de  Documentare  și  am  introdus
            AXN White, care anterior a fost cu televi­
            ziunile de filme.
                   Cu excepția Pro 2, care a scă­
            zut atât în național, cât și în urban, tele­
            viziunile  pentru  femei  și­au  conservat
            sau  au  crescut  în  audiența  de  la  finalul
            anului  2020  față  de  2019.  Schimbarea
            de acționariat la Pro TV se pare că nu a
            iscat  sinergii  suficiente  pentru  ca  televi­
            ziunile din grup să își conserve suficient
            de  bine  pozițiile  care  se  erodează  tot
            mai mult în dauna unei concurențe loca­
            le, dar și internaționale tot mai puternice.
                   Cealaltă  televiziune  din  grupul
                                                                                 National Geographic Wild.
                                                                                         Este  semnificativ  de  menționat
                                                                                 că  pachetul  Discovery­Eurosport  a  ieșit
                                                                                 din  distribuția Telekom  de  la  1  ianuarie
                                                                                 2020,  fapt  care  i­a  redus  acoperirea  la
                                                                                 nivel  național  cu  aproximativ  un  milion
                                                                                 de abonați.
                                                                                         Un comportament straniu la ni­
                                                                                 vel național are Travel Channel, care are
                                                                                 o audiență medie constantă de 3.000 de
                                                                                 telespectatori pe minut din aprilie și pâ­
                                                                                 nă în decembrie 2020.
                                                                                         Majoritatea televiziunilor de do­
                                                                                 cumentare  măsurate  au  terminat  anul
                                                                                 2020 cu audiențe lunare în național ega­
                                                                                 le în decembrie cu audiențele cu care au
                                                                                 început  anul,  cu  excepția  History  care,
                                                                                 deși pe primul loc, a scăzut puțin în de­
                                                                                 cembrie,  HGTV  care  are  în  decembrie
                                                                                 mai puțin decât în iulie, dar mai mult de­
                                                                                 cât avea Animal Planet în ianuarie.

            NBC  Universal,  pe  lângă  Diva,  care  se
            mai  distribuie  pe  piața  din  România,  E!
            Entertainment, este pe ultimul loc în cla­
            sament și în 2020.
                   Televiziunile  de  documentare
            prezente pe piața din România și incluse
            în raportarea oficială de către ARMA au
            fost dominate și în 2020, ca și în 2019,
            de History, în național și urban.
                   Animal  Planet  a  fost  înlocuită
            din  iulie  2020  cu  HGTV,  televiziunea
            pentru casă și grădină a grupului Disco­
            very.  Mișcarea  s­a  dovedit  a  fi  una  de
            succes,  HGTV  pornind  cu  audiențe  de
            peste trei ori mai mari decât Animal Pla­
            net, chiar dacă apoi a tot scăzut până în
            decembrie.
                   TV Paprika, pe care am inclus­
            o  anul  acesta  în  categoria  televiziunilor
            de  documentare  și  factual  entertain­
            ment,  este  în  clasament  cot  la  cot  cu
            Discovery,  National  Geographic  și  cu







           20                                                                                IANUARIE 2021
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25