Page 16 - Media Expres nr. 1 (251) / ianuarie 2021
P. 16

TV
            AUTORITĂȚI  CABLU  TV  DTH  RADIO  SATELIT  LEGISLAȚIE



           Cele mai mari volume de audiență pentru

           reclamele difuzate la TV în anul 2020




            Volumul  total  de  audiență  (GRP'30  target  comercial)  livrat  de        Analiza pe grupuri arată că piața
            piața TV din România pentru reclamele difuzate, în anul 2020,         a fost dominată, la fel ca în anii trecuți, de
                                                                                  Pro  TV,  care  a  trecut  în  proprietatea
            este  mai  mare  cu  2,7%  față  de  cel  din  anul  precedent.       miliar darului  ceh  Petr  Kellner,  și  Intact
                                                                                                   t
            Principalele  televiziuni  comerciale  generaliste  Pro  TV, Antena   Media Group, proprie atea familiei lui Dan
            1,  Kanal  D  și  televiziunile  de  știri  au  înregistrat  creșteri  ale   Voiculescu. Pro TV (cu cinci televiziuni) a
                                                                                  avut un market share de 29%, în timp ce
            volumelor de publicitate. (Articol de Petre Barbu, publicat inițial   Intact (cinci televiziuni), o cotă de 24,8%.
            pe forbes.ro.)                                                        Astfel,  cei  doi  rivali  au  avut  o  cotă  de
                                                                                  piață  mai  mare  de  jumătate  din  totalul
                                                                                  audienței: 53,8%.
                   În 2020, piața TV din România a  2019  (scădere  de  1,5%).  Se  remarcă   Alte  televiziuni  care  au  înre ­
            livrat    clienților  publicitari  2.240.516  majorarea  explozivă  a  volumului  de  gistrat  creșteri  de  au diență  în  2020  față
            puncte de audiență pe targetul comercial  audiență pe care l­a obținut Digi24. Dacă  de  2019:  DIVA  (21,8%),  Happy  Channel
            (urban,  18  –  49  de  ani),  în  creștere  cu  este  să  com parăm  Realitatea  Plus  cu  (17,2%),  Nickelodeon  (34,2%),  AMC
            2,7% față de anul precedent. (Sunt 76 de
            televiziuni   înscrise   în   sistemul   de
            monitorizare ARMADATA SRL)
                   Punctele  de  audiență  (GRP)
            obținute   de   reclamele   difuzate   de
            televiziuni  sunt  cumpărate  de  clienții
            publicitari  la  prețuri  (Cost  per  Point  –
            CPP)  care  sunt  negociate,  în  prealabil,
            între cele două părți.
                   După  un  început  promițător  al
            anului 2020, au urmat două luni (martie –
            aprilie),  în  care  clienții  pu blicitari  au  fost
            cuprinși de incertitudini și chiar de panică,
            multe campanii fiind stopate. Revenirea s­
            a  înregistrat  în  luna  mai,  când  consumul
            de  publicitate  TV  a  început  să  creas că,
            ajungând  în  toamnă  ca  spațiile  de
            reclame să fie vândute integral (sold out)
            până la finalul anului.
                   Televiziunile  au  pro itat  de  creș ­
                                   f
            terea  au diențelor  generate,  în  primul
            rând,  de  pandemie,  dar  și  de  eve nimen ­
            tele  de  interes  național,  precum  alegerile
            locale  și  parla mentare.  Un  important
            client  publicitar  pentru  tele viziuni  a  fost
            Guvernul Orban, care a derulat campania
            pu blică de informare „Poartă mască”.
                   Creșterea volumului de audiență
            cu 2,7% este remarcabilă într­un an deo ­
            sebit  de  dificil  pentru  mass­media  din
            România  și  pentru  clienții  publicitari.  De
            ase menea,  reprezintă  o  dovadă  a
            consumului  ridicat  de  tele viziune,  mai  cu
            seamă în momentele de criză.
                   Pro TV,  liderul  pieței,  a  livrat  un
            volum de audiență de 574.501 GRP’30 pe
            targetul  comercial,  în  creștere  cu  4,7%
            față  de  2019.  Volumul  reprezintă  25,6%
            din totalul volumului furnizat de piața TV.
            Altfel  spus,  Pro  TV  deține  un  sfert  din
            piața de publicitate TV.
                   Volumul  furnizat  de Antena  1  a
            crescut  cu  10,7%  față  de  2019,  fiind  de
            424.410  GRP’30  pe  targetul  comercial.
            Antena 1 are o cotă de piață de 19%.  Realitatea  TV  (falimentară  din  2019),  (392,6%) și Bollywood TV (88,3%).
                   Kanal D, cel de­al treilea jucător  atunci scăderea este de 19%.      Televiziuni  care  au  suferit  scă ­
            important pe piața TV, a înregistrat o creș ­  Primele șase tele viziuni din topul  deri  de  audiență:  Național  TV  (­13,6%),
            tere  de  7,7%  față  de  anul  precedent  și  audienței  –  Pro  TV, Antena  1,  Kanal  D,  Prima TV (­20,3%), DigiSport 1 (­17,3%),
            deține o cotă de piață de 11%.     Digi24, România TV și Antena 3 – dețin o  Comedy  Central  (­19,4%),  Paramount  (­
                   Nici televiziunile de știri n­au stat  cotă  de  piață  de  66%  din  volumul  total  7,7%),  History  (­14%),  Antena  Stars  (­
            cu  mâinile  în  sân. Au  obținut  creșteri  de  furnizat de piața TV (76 de televiziuni). În  17,5%), AXN  (­7,5%),  Film  Cafe  (­16%),
            audiență pentru reclamele difu zate Digi24  2019,  cota  a  fost  de  62,5%.  Așadar,  o  Pro  2  (­47,5%),  Boomerang  (­11%),
            (78,5%),  România  TV  (2%),  Antena  3  consolidare  a  acestui  grup  de  televiziuni  Disney Junior (­33,5%), TVR 1 (­4,7%) și
            (8%), iar B1 TV și­a menținut volumul din  în anul pandemic 2020.     TVR 2 (­11,7%).


           16                                                                                IANUARIE 2021
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21