Page 16 - Media Expres nr. 1 (251) / ianuarie 2021
P. 16
TV
AUTORITĂȚI CABLU TV DTH RADIO SATELIT LEGISLAȚIE
Cele mai mari volume de audiență pentru
reclamele difuzate la TV în anul 2020
Volumul total de audiență (GRP'30 target comercial) livrat de Analiza pe grupuri arată că piața
piața TV din România pentru reclamele difuzate, în anul 2020, a fost dominată, la fel ca în anii trecuți, de
Pro TV, care a trecut în proprietatea
este mai mare cu 2,7% față de cel din anul precedent. miliar darului ceh Petr Kellner, și Intact
t
Principalele televiziuni comerciale generaliste Pro TV, Antena Media Group, proprie atea familiei lui Dan
1, Kanal D și televiziunile de știri au înregistrat creșteri ale Voiculescu. Pro TV (cu cinci televiziuni) a
avut un market share de 29%, în timp ce
volumelor de publicitate. (Articol de Petre Barbu, publicat inițial Intact (cinci televiziuni), o cotă de 24,8%.
pe forbes.ro.) Astfel, cei doi rivali au avut o cotă de
piață mai mare de jumătate din totalul
audienței: 53,8%.
În 2020, piața TV din România a 2019 (scădere de 1,5%). Se remarcă Alte televiziuni care au înre
livrat clienților publicitari 2.240.516 majorarea explozivă a volumului de gistrat creșteri de au diență în 2020 față
puncte de audiență pe targetul comercial audiență pe care la obținut Digi24. Dacă de 2019: DIVA (21,8%), Happy Channel
(urban, 18 – 49 de ani), în creștere cu este să com parăm Realitatea Plus cu (17,2%), Nickelodeon (34,2%), AMC
2,7% față de anul precedent. (Sunt 76 de
televiziuni înscrise în sistemul de
monitorizare ARMADATA SRL)
Punctele de audiență (GRP)
obținute de reclamele difuzate de
televiziuni sunt cumpărate de clienții
publicitari la prețuri (Cost per Point –
CPP) care sunt negociate, în prealabil,
între cele două părți.
După un început promițător al
anului 2020, au urmat două luni (martie –
aprilie), în care clienții pu blicitari au fost
cuprinși de incertitudini și chiar de panică,
multe campanii fiind stopate. Revenirea s
a înregistrat în luna mai, când consumul
de publicitate TV a început să creas că,
ajungând în toamnă ca spațiile de
reclame să fie vândute integral (sold out)
până la finalul anului.
Televiziunile au pro itat de creș
f
terea au diențelor generate, în primul
rând, de pandemie, dar și de eve nimen
tele de interes național, precum alegerile
locale și parla mentare. Un important
client publicitar pentru tele viziuni a fost
Guvernul Orban, care a derulat campania
pu blică de informare „Poartă mască”.
Creșterea volumului de audiență
cu 2,7% este remarcabilă întrun an deo
sebit de dificil pentru massmedia din
România și pentru clienții publicitari. De
ase menea, reprezintă o dovadă a
consumului ridicat de tele viziune, mai cu
seamă în momentele de criză.
Pro TV, liderul pieței, a livrat un
volum de audiență de 574.501 GRP’30 pe
targetul comercial, în creștere cu 4,7%
față de 2019. Volumul reprezintă 25,6%
din totalul volumului furnizat de piața TV.
Altfel spus, Pro TV deține un sfert din
piața de publicitate TV.
Volumul furnizat de Antena 1 a
crescut cu 10,7% față de 2019, fiind de
424.410 GRP’30 pe targetul comercial.
Antena 1 are o cotă de piață de 19%. Realitatea TV (falimentară din 2019), (392,6%) și Bollywood TV (88,3%).
Kanal D, cel deal treilea jucător atunci scăderea este de 19%. Televiziuni care au suferit scă
important pe piața TV, a înregistrat o creș Primele șase tele viziuni din topul deri de audiență: Național TV (13,6%),
tere de 7,7% față de anul precedent și audienței – Pro TV, Antena 1, Kanal D, Prima TV (20,3%), DigiSport 1 (17,3%),
deține o cotă de piață de 11%. Digi24, România TV și Antena 3 – dețin o Comedy Central (19,4%), Paramount (
Nici televiziunile de știri nau stat cotă de piață de 66% din volumul total 7,7%), History (14%), Antena Stars (
cu mâinile în sân. Au obținut creșteri de furnizat de piața TV (76 de televiziuni). În 17,5%), AXN (7,5%), Film Cafe (16%),
audiență pentru reclamele difu zate Digi24 2019, cota a fost de 62,5%. Așadar, o Pro 2 (47,5%), Boomerang (11%),
(78,5%), România TV (2%), Antena 3 consolidare a acestui grup de televiziuni Disney Junior (33,5%), TVR 1 (4,7%) și
(8%), iar B1 TV șia menținut volumul din în anul pandemic 2020. TVR 2 (11,7%).
16 IANUARIE 2021