Page 14 - Media Expres nr. 1 (251) / ianuarie 2021
P. 14

AUTORITĂȚI  CABLU  TV  DTH  RADIO  SATELIT  LEGISLAȚIE
                                      TV



           Topul publicității pe nișa televiziunilor


           de știri în anul 2020




            Anul  pandemic  2020  a  fost  favorabil  pentru
            televiziunile  de  știri,  ratingurile  au  crescut  și
            volumul de audiență livrat de această nișă s­a
            majorat  cu  17%  față  de  anul  precedent.
            (adaptare  după  un  articol  de  Petre  Barbu,
            publicat inițial pe forbes.ro.)

                   Digi24  a  dat  lovitura  înregistrat o scădere de 19% a
            în  primul  an  de  pandemie  volumului  de  audiență  dacă
            COVID­19 și a reușit să livreze  este  să­l  comparăm  cu  cel  al
            investitorilor  în  publicitate  cel  televiziunii   Realitatea   TV
            mai  mare  volum  de  audiență  (falimentară în 2019).
            pe  targetul  comercial  (urban,   În  septembrie  a  fost
            18  –  49  de  ani)  de  pe  nișa  lansată   televiziunea  Aleph
            știrilor.  Astfel,   volumul   de  News,  deținută  de  Adrian
            audiență   a   atins   89.250  Sârbu.  Reclamele  difuzate  pe
            GRP’30  target  comercial,  în  acest canal au acumulat până
            creștere cu 78,5% față de anul  la sfârșitul anului un volum de
            precedent.                77  puncte  de  audiență  pe
                   Volumul   livrat   de  targetul comercial.
            România TV a crescut cu 2%,      Nișa  televiziunilor  de
            în  timp  ce Antena  3  a  furnizat  știri   a   furnizat   clienților
            o audiență mai mare cu 8%.  publicitari  un  volum  total  de
                   B1 TV  și­a  conservat  audiență  de  286.690  GRP’30
            volumul din 2019, înregistrând  target  comercial,  în  creștere
            o scădere minoră de 1,5%.  cu   17%   față   de   anul   reprezintă  12,8%  din  totalul  clienților publicitari în 2020.
                   Realitatea   Plus   a  precedent.   Acest   volum   audienței pe care piața TV (76
                                                                de   televiziuni)   a   livrat­o
            Publicitatea pe televiziunile de filme și


            seriale în anul 2020



             În  anul  2020,  nișa  televiziunilor  de  filme  și   GRP’30  target  comercial,  în  10,2%  din  totalul  audienței
             seriale  a  furnizat  clienților  publicitari  un  volum   creștere  cu  9%  față  de  anul  livrate  de  piața  TV  (76  de
                                                                                  reprezintă  televiziuni).
                                                                 2019.
                                                                         Volumul
             de  audiență  pentru  reclamele  difuzate  cu  9%
             mai mare decât în anul precedent. Pro Cinema
             și  DIVA  au  livrat  cele  mai  mari  volume,  dar
             creșterile  procentuale  cele  mai  mari  le­au
             înregistrat  AMC,  Bollywood  TV  și  Pro  Gold.
             (adaptare  după  un  articol  de  Petre  Barbu,
             publicat inițial pe forbes.ro.)
                    Pro  Cinema  a  livrat  Paramount  (­7,7%),  AXN  (­
             cel mai mare volum de audi en ­ 7,5%),  Film  Cafe  (­16%)  și
             ță  pentru  reclamele  difuzate  TNT (­7,8%).
             pe  targetul  comercial:  36.367   Trei televiziuni cu au ­
             GRP’30,  la  nivelul  anului  diențe  mici  au  reușit  să­și
             precedent (creștere de 1,1%)  majoreze  livrările  către  clienții
                    O  majorare  impor ­ publicitari:  AMC  (393%  !!!),
             tantă  a  volumului  de  audiență  Bollywood  TV  (88,3%)  și  Pro
             a  înregistrat­o  DIVA:  22%,  Gold (59,3%).
             atin gând 35.507 puncte de au ­  Alte  două  televiziuni
             diență pe targetul comercial.  au suferit pierderi de audiență:
                    Următoarele  televizi ­ AXN  White  (­10,3%)  și  AXN
             uni  din  topul  nișei  de  filme  și  Black (­13,7%).
             seriale  au  suferit  scăderi  de   Volumul  total  furnizat
             audiență  față  de  anul  2019:  de  cele  13  televiziuni  de  filme
             Comedy   Central   (­19,4%),  și  seriale  a  fost  de  229.039



           14                                                                                IANUARIE 2021
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19