Page 13 - Media Expres nr. 1 (251) / ianuarie 2021
P. 13
LEGISLAȚIE SATELIT RADIO DTH TV CABLU AUTORITĂȚI
TV
2020: Pierderi grele la publicitatea
difuzată pe televiziunile de sport
Anul 2020 a fost horror pentru televiziunile de
sport. Amânarea Jocurilor Olimpice de la Tokyo
și a Campionatului European de Fotbal pentru
anul 2021 au reprezentat cele mai mari lovituri
pentru nișa televiziunilor de sport din anul abia
încheiat. (Adaptare după un articol de Petre
Barbu, publicat inițial pe forbes.ro.)
Pandemia din 2020 față de cea din 2019. Totuși,
a dat peste cap lumea în 2020, cele patru televiziuni
sportului și, în mod direct, ale grupului DIGI au avut o
socotelile televiziunilor de cotă de piață de 65,6% din
sport care dețineau drepturile audiența livrată de nișa de
TV pentru diverse competiții sport TV.
sportive. Impactul major se Singura televiziune
vede și în volumele de care sa menținut „pe linia de
audiență pe care aceste plutire” a fost Pro X, deținut
televiziuni leau livrat clienților de grupul Pro TV, dar acesta
publicitari. difuzează și filme, seriale și
Pe nișa de sport (11 emisiuni de divertisment pe
televiziuni) scăderea lângă programe sportive. Pro
volumului de publicitate a fost X a înregistrat o creștere de
de 20%. Cifra nu pare să fie 4,7% a volumului de audiență
îngrijo rătoare, dar fiecare tele pentru reclamele difuzate.
viziune a suferit pierderi grele Audiența furnizată
față de anul precedent: de nișa de sport a fost de
DigiSport 1 (17,3%), Digi 65.308 GRP’30 target
Sport 2 (43,8%), Euros port 1 comercial, reprezintă 2,9% din
(24%), Telekom Sport 1 ( volumul total de audiență
20%), DigiSport 3 (12,6%), publicitară livrată de piața TV
Eurosport 2 (50%), DigiSport în 2020. În anul 2019, cota de
4 (23%), Look Sport+ (12%) piață a fost de 3,7%.
și Telekom Sport 3 (15%).
Cele mai afectate au Notă: Pe baza punctelor de
fost televiziunile deținute de audiență (Gross Rating Points –
grupul DIGI. Audiența livrată GRP’30), clienții publicitari
de cele patru DigiSporturi, de cumpără timpi de reclame la
42.862 GRP’30 target comer televiziuni. GRPul este negociat Point – CPP) de fiecare client tranzacționare a spațiului de
cial, a fost mai mică cu 21,4% și cumpărat la un preț (Cost Per pentru fiecare televiziune în parte. publicitate TV.
GRPul este moneda unică de
Sorin Alexandrescu a devenit acționar
Antena Group
GeorgeSorin Alexandrescu a intrat cu 1% acționar în Potrivit condamnării, Dezvoltarea României 3,9%
Antena Group SA, procent cedat de Camelia Rodica Sorin Alexandrescu nu a și Intact Media Advisors SRL
funcții
de – 0,46%.
Voiculescu, care deține acum 44%, potrivit unei putut ocupa (administrator, Întrun subiect se
conducere
notificări supusă atenției Consiliului Național al director sau cenzor), pe o parat, în aceeași ședință,
Audiovizualului în prima ședință din 2021, la 7 ianuarie. perioadă determinată de CNA a aprobat cedarea a 4
timp. licențe de radio Atlas FM din
Ceilalți acționari Alba Iulia, TârguMureș, Aiud
Antena Group condamnat la închisoare Antena Group SA sunt și Câmpeni către Dogan
deține licențele pentru pentru șantaj în celebrul Voiculescu Corina Mirela cu Media International SA
Antena 1, Antena Stars, ZU scandalul cu RCS & RDS, 40,2%, Mihai Sabina 2%, (Kanal D) care le transformă
TV și Happy Channel, toate din care a executat aproape Grupul Industrial Voiculescu radio Impuls și va retransmite
cu versiuni SD și HD. doi ani din patru, revenind în și Compania (Grivco) SA – programul realizat în rețea la
Sorin Alexandrescu, companie după ce a fost 7,3%, Fundația Dan ClujNapoca. Dogan mai
fost director general al eliberat condiționat în luna Voiculescu pentru deține 11 licențe de radio.
Antena Group, a fost iunie 2019.
13