Page 13 - Media Expres nr. 1 (251) / ianuarie 2021
P. 13

LEGISLAȚIE  SATELIT RADIO  DTH  TV  CABLU  AUTORITĂȚI
                                                                                   TV



            2020: Pierderi grele la publicitatea

            difuzată pe televiziunile de sport




             Anul  2020  a  fost  horror  pentru  televiziunile  de
             sport. Amânarea Jocurilor Olimpice de la Tokyo
             și a Campionatului European de Fotbal pentru
             anul 2021 au reprezentat cele mai mari lovituri
             pentru nișa televiziunilor de sport din anul abia
             încheiat.  (Adaptare  după  un  articol  de  Petre
             Barbu, publicat inițial pe forbes.ro.)

                    Pandemia  din  2020  față  de  cea  din  2019.  Totuși,
             a  dat  peste  cap  lumea  în  2020,  cele  patru  televiziuni
             sportului  și,  în  mod  direct,  ale  grupului  DIGI  au  avut  o
             socotelile   televiziunilor   de  cotă  de  piață  de  65,6%  din
             sport  care  dețineau  drepturile  audiența  livrată  de  nișa  de
             TV  pentru  diverse  competiții  sport TV.
             sportive.  Impactul  major  se   Singura   televiziune
             vede  și  în  volumele  de  care s­a menținut „pe linia de
             audiență  pe  care  aceste  plutire”  a  fost  Pro  X,  deținut
             televiziuni le­au livrat clienților  de  grupul  Pro  TV,  dar  acesta
             publicitari.              difuzează  și  filme,  seriale  și
                    Pe  nișa  de  sport  (11  emisiuni  de  divertisment  pe
             televiziuni)     scăderea  lângă  programe  sportive.  Pro
             volumului de publicitate a fost  X  a  înregistrat  o  creștere  de
             de  20%.  Cifra  nu  pare  să  fie  4,7% a volumului de audiență
             îngrijo rătoare, dar fiecare tele ­ pentru reclamele difuzate.
             viziune a suferit pierderi grele   Audiența   furnizată
             față   de   anul   precedent:  de  nișa  de  sport  a  fost  de
             DigiSport  1  (­17,3%),  Digi ­ 65.308   GRP’30   target
             Sport 2 (­43,8%), Euros port 1  comercial, reprezintă 2,9% din
             (­24%),  Telekom  Sport  1  (­ volumul  total  de  audiență
             20%),  DigiSport  3  (­12,6%),  publicitară  livrată  de  piața  TV
             Eurosport  2  (­50%),  DigiSport  în 2020. În anul 2019, cota de
             4 (­23%), Look Sport+ (­12%)  piață a fost de 3,7%.
             și Telekom Sport 3 (­15%).
                    Cele mai afectate au  Notă:  Pe  baza  punctelor  de
             fost  televiziunile  deținute  de  audiență  (Gross  Rating  Points  –
             grupul  DIGI.  Audiența  livrată  GRP’30),   clienții   publicitari
             de cele patru DigiSport­uri, de  cumpără  timpi  de  reclame  la
             42.862  GRP’30  target  comer ­  televiziuni.  GRP­ul  este  negociat  Point  –  CPP)  de  fiecare  client  tranzacționare  a  spațiului  de
             cial, a fost mai mică cu 21,4%  și  cumpărat  la  un  preț  (Cost  Per  pentru fiecare televiziune în parte.  publicitate TV.
                                                                 GRP­ul  este  moneda  unică  de
             Sorin Alexandrescu a devenit acționar


             Antena Group


             George­Sorin Alexandrescu a intrat cu 1% acționar în       Potrivit  condamnării,  Dezvoltarea  României  3,9%
             Antena  Group  SA,  procent  cedat  de  Camelia  Rodica   Sorin  Alexandrescu  nu  a  și Intact Media Advisors SRL
                                                                               funcții
                                                                                       de  – 0,46%.
             Voiculescu,  care  deține  acum  44%,  potrivit  unei   putut   ocupa   (administrator,   Într­un  subiect  se­
                                                                 conducere
             notificări  supusă  atenției  Consiliului  Național  al   director  sau  cenzor),  pe  o  parat,  în  aceeași  ședință,
             Audiovizualului în prima ședință din 2021, la 7 ianuarie.  perioadă   determinată   de  CNA  a  aprobat  cedarea  a  4
                                                                 timp.                     licențe de radio Atlas FM din
                                                                        Ceilalți   acționari  Alba Iulia, Târgu­Mureș, Aiud
                    Antena      Group  condamnat   la   închisoare   Antena   Group   SA   sunt  și  Câmpeni  către  Dogan
             deține   licențele   pentru  pentru  șantaj  în  celebrul   Voiculescu  Corina  Mirela  cu  Media   International   SA
             Antena  1,  Antena  Stars,  ZU  scandalul  cu  RCS  &  RDS,   40,2%,  Mihai  Sabina  2%,  (Kanal  D)  care  le  transformă
             TV  și  Happy  Channel,  toate  din  care  a  executat  aproape   Grupul  Industrial  Voiculescu  radio Impuls și va retransmite
             cu versiuni SD și HD.     doi ani din patru, revenind în   și  Compania  (Grivco)  SA  –  programul realizat în rețea la
                    Sorin  Alexandrescu,  companie  după  ce  a  fost   7,3%,   Fundația   Dan  Cluj­Napoca.   Dogan   mai
             fost   director   general   al  eliberat  condiționat  în  luna   Voiculescu   pentru  deține 11 licențe de radio.
             Antena   Group,   a   fost  iunie 2019.




                                                                                                              13
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18