Page 17 - Media Expres nr. 1 (251) / ianuarie 2021
P. 17

TV
                                          LEGISLAȚIE  SATELIT RADIO  DTH  TV  CABLU  AUTORITĂȚI



           Audiențele televiziunilor în 2020


           Anul care va fi ținut minte în istorie drept anul pandemiei COVID­19 a fost bun pentru audiența televiziunilor lineare, stopând
              i
           parț al declinul anual care se înregistrează sistematic de mai mulți ani. Pentru că ei sunt viitorul, începem din nou articolul despre
           audiențele anuale cu nișa pentru copii, unde de data aceasta Cartoon Network a pierdut bătălia audiențelor în fața Nickelodeon
           timp de 7 luni și a Boomerang în ultimele trei luni ale anului 2020, după ce fusese pe primul loc timp de 7 luni în 2019 și primele
           trei luni din 2020. După ce am modificat componența tabelelor pe nișe pentru a reflecta mai bine conținutul televiziunilor, catego­
           ria destinată femeilor arată acum supremația Happy Channel în fața Pro 2 (fostul Acasă) și Diva. History este în continuare prima
           în nișa de documentare ca și în 2019, Pro Cinema conduce în audiența televiziunilor de filme pentru un public larg și Digi Sport 1
           conduce clasamentul anual în sport. Pro TV este primul, ca de obicei, între generaliste deși primele trei locuri au devenit tot mai
           apropiate în audiențe, iar România TV conduce la știri, Kiss TV la muzică și Antena Stars la noua categorie tabloide­muzică de
           petrecere . (Articolul folosește audiențe furnizate de Kantar Media Audiences, Copyright: ARMADATA  S.R.L.)

                  Nickelodeon  a  devenit  liderul
           audiențelor  în  2020,  depășind  Cartoon
           Network și Boomerang în aprilie 2020. În
           noiembrie­decembrie,
                  Boomerang  aproa pe  l­a  ajuns
           dar nu a mai reușit să îl depășească du­
           pă  ce  în  ianuarie  2020  avea  o  audiență
           aproape  dublă  față  de  noul  lider  care  a
           pornit anul de pe locul al treilea. Jim Jam
           și Duck TV au intrat în măsurătoarea ofi­
           cială  din  februarie,  respectiv  mai  2020
           dar au rămas în coada clasamentului te­
           leviziunilor pentru copii. În urban Cartoon
           Network, care pornea de pe primul loc în
           ianuarie  2020,  a  ajuns  în  decembrie  pe
           locul  5,  după  Nickelodeon,  Boomerang,
           Disney Junior și Disney.
                  Fără îndoială că pandemia care
                                                                                 va vedea la finalul acestui articol.
                                                                                        Am  scos Antena  Stars  din  cla­
                                                                                 samentul  anual  al  audienței  în  selecția
                                                                                 televiziunilor  dedicate  entertainmentului
                                                                                 pentru  un  public  majoritar  feminin,
                                                                                 creând o nouă categorie TABLOID com­
                                                                                 binată cu televiziunile muzicale de petre­
                                                                                 cere (a se vedea spre finalul articolului).
                                                                                 În noile condiții, locul al doilea din aceas­
                                                                                 tă fostă nișă, Happy Channel, este acum
                                                                                 pe primul loc în 10 din 12 luni ale anului
                                                                                 depășită de Pro 2 în ianuarie 2020 și de
                                                                                 Diva în noiembrie, la nivel național. În ur­
                                                                                 ban Diva este lider în 8 din 12 luni, cu un
                                                                                 parcurs  ascendent  dacă  luăm  în  consi­
                                                                                 derare audiența din ianuarie față de au­
                                                                                 diența din decembrie 2020.


           a ținut populația acasă a făcut ca televi­
           ziunile  pentru  copii  să  își  conserve  în
           mare  parte  audiențele,  după  scăderile
           semnificative  de  la  an  la  an  din  2018­
           2019.  Cartoon  Network  a  scăzut,  Boo­
           merang  și­a  conservat  cu  aproximație
           audiențele cu care a început anul 2020,
           în  vreme  ce  Nickelodeon  a  câștigat  net
           atât în urban, cât și în național.
                  Nick JR și Nickelodeon, care au
           intrat  în  oferta  de  publicitate  a  agenției
           Thematic Channels din 2019 sunt pariul
           câștigător al acesteia, spre deosebire de
           celebrele televiziuni muzicale la nivel eu­
           ropean și mondial, MTV și VH1, care au
           sucombat  în  audiențele  din  România,
           ieșind din măsurătoarea oficială, cum se
                                                                                              continuare în pag. 20

                                                                                                              17
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22