Page 50 - ANUARUL MEDIA EXPRES 2023
P. 50
50
mare cu 17,3% față de anul 2021. Asociatul unic la 2021, fiind singura agenție cu o scădere a cifrei de
agenția OMD este Omnicom Media Group (OMG). afaceri.
Asociați la OMG sunt companiile TBWA București În 2022, afacerile agențiilor de media au crescut
(35%), DDB Bucharest (35%) și The Group Of astfel față de 2021:
Communication Agencies (30%). Această firmă din Media Investment (0,8%), United Media
urmă este deținută de Zoltan Szigeti și Mihaela Services (8%), Initiative Media (15,5%), House of
Nicola, doi pionierii ai publicității din România și Media (16%), Havas Media (17,7%), Mindshare
fondatorii holdingului The Group. Media (10%), Omnicom Media Group (19,5%) și
În topul 2022, Publicis Groupe Media se află pe Media Tique (10,8%).
locul 4 cu o cifră de afaceri de 63,1 milioane de euro, Anul trecut, cele 15 agenții monitorizate au avut
la nivelul anului precedent (1,5%). Publicis Groupe în total 764 de angajați.
Media reunește agențiile Starcom, Spark Foundry și Profitul net cumulat al celor 15 agenții sa ridicat
toate diviziile de media, inclusiv cea de performance. la 22,15 milioane de euro, în creștere cu 9% față de
Acestea nu sunt entități juridice, ci divizii în cadrul anul 2021.
structurii organizatorice a grupului Publicis în Cel mai mare profit net a fost raportat de House
România. of Media, parte a holdingului The Group: 3,9
MMS Comunications și Publicis Groupe Media, milioane de euro. Pe locul 2 în topul profitabilității se
societăți deținute de grupul internațional Publicis, au află colega sa de grup, agenția Media Investment,
avut o cifră cumulată de afaceri de 139,6 milioane de cu 2,55 milioane de euro.
euro, reprezentând 23,6%% din totalul afacerilor Cea dea treia treaptă a podiumului este
celor 15 agenții monitorizate de „Forbes România”. ocupată de Publicis Groupe Media cu un profit net
Agențiile Essence MediaCom România, de 2,26 milioane de euro.
Wavemaker România și Mindshare Media, operate Agenția B.V. McCannErickson, care operează
de GroupM (controlat de gigantul WPP), au obținut diviziile Universal McCann – media și McCann/
afaceri cumulate de 124,3 milioane de euro, fiind al Creative Services – creație, a avut afaceri de 59,7
doilea grup de media din România după Publicis, cu milioane de euro, la nivelul anului 2021.
o cotă de piață de 21,1%. Cifra de afaceri a agenției Notă: Bilanțurile au fost calculate la cursul
Wavemaker România a scăzut cu 18,6% față de mediu BNR din 2022 de 4,93 lei/euro.
TOP AGENȚII MARKETING DE MEDIA 2022
Agenția Cifra de afaceri (EURO) Profit / Pierderi (EURO)
1 MMS Comunications 76.516.993 1.169.360
2 Essence MediaCom România 64.681.558 1.517.242
3 OMD (Optimum Media Direction Plan & Buy) 63.487.305 451.198
4 Publicis Groupe Media 63.119.612 2.266.201
5 McCannErickson 59.792.239 2.002.387
6 Media Investment 54.683.672 2.559.295
7 United Media Services 40.903.231 1.451.047
8 Initiative Media 39.108.531 2.125.119
9 Wavemaker România 33.407.312 990.659
10 House of Media 29.159.133 3.990.948
11 Havas Media (MPG) 28.008.437 799.846
12 Mindshare Media 26.237.153 783.152
13 Dentsu România 18.449.287 590.035
14 Omnicom Media Group 6.626.543 870.412
15 Media Tique 4.903.471 591.655
TOTAL 609.084.475 22.158.554
Sursa: Sursa: Ministerul Finanțelor Publice, prelucrare Media Expres la cursul mediu BNR de 4,93
lei/euro din 2022.
CABLU SATELIT ONLINE PUBLICITATE