Page 46 - ANUARUL MEDIA EXPRES 2023
P. 46

46

            Topul agențiilor de marketing

                              digital – 2022



          de Petre Barbu, Senior Editor

       În  anul  2022,  cele  87  de  agenții  de  în 2021.
       publicitate   digitală   și   marketing,   Primele 10 agenții din top dețin o cotă de piață
       monitorizate de Media Expres, au înregistrat   de 57% din cifra totală de afaceri de 149,1 milioane
                                               de euro.
       afaceri cumulate de 149,8 milioane de euro,   Agenții  care  au  obținut  creșteri  ale  cifrelor  de
       în creștere cu 12,4%, față de anul precedent.  afaceri  față  de  2021:  MRM  Parteneri  (18,5%),
                                               Centrade Integrated (43,4%), 2Performant Network
                                               SA  (36%),  Data  Revolt  (4,5%),  Stefanini  Infinit
          Profitul net cumulat a fost de 14.355.811 euro,   (7,3%), DWF – Genuine SEO Agency (26%), Tribal
       cu o rată a profitului de 9,6%. Profitul net cumulat s­  Worldwide Digital (11,4%), Syscom Digital (14,4%),
       a  redus  cu  aproximativ  11%  față  de  anul  anterior,   Ideologiq  (23,2%),  Grapefruit  (50,6%),  Canopy
       când erau comparate 82 de companii.     (41%),  Heist  Industries  (15,7%),  Conversion
          Numărul angajaților celor 87 de companii a fost   Marketing  (4,3%),  Omniconvert  (21,6%),  Republika
       de 1.677, în creștere față de 1.443 în 2021, conform   Interactive  (3,6%),  Digital  Atelier  Studio  (122,8%),
       datelor  de  bilanț  depuse  la  Ministerul  Finanțelor   Digital Star Marketing (3,6%), Petz Web Consulting
       Publice.                                (8,7%), Outbox (24,7%), Sinaps Marketing (26,8%)
          Compania  ZITEC  a  raportat  o  cifră  de  afaceri   și Dare Digital (51,6%).
       de  25,02  milioane  de  euro,  în  creștere  cu  40,2%   Printre  agențiile  care  au  suferit  scăderi  ale
       față  de  2021,  și  un  profit  net  de  1,99  milioane  de   cifrelor de afaceri față de 2021 se numără: Hogarth
       euro, cel mai mare de pe piața marketingului digital.  Worldwide  (­11,7%),  Prometheus  Programmatic
          Din  cele  87  de  firme  monitorizate,  doar  9  au   Agency  (­9,4%),  Kubis  (­15,4%),  Upswing  (­22%),
       raportat pierderi la finalul anului 2022.  ContentSpeed  (­14,7%),  Evonomix  (­5,3%)  și
          În 2022, au fost 34 de agenții cu cifre de afaceri   Interactions (14,8%).
       mai mari de un milion de euro, față de 30 de agenții   Cifrele de bilanț au fost calculate de Media Ex­
                                               pres la cursul mediu BNR 2022 de 4,93 lei/euro.



































      CABLU ­ SATELIT ­ ONLINE ­ PUBLICITATE
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51