Page 43 - ANUARUL MEDIA EXPRES 2023
P. 43
43
În loc de concluzia, prezentăm rezultatul financiar al companiei la finalul anului trecut: Thematic Channels
SRL (CUI: 21563430) a terminat anul 2022 cu o cifră de afaceri de 193,2 milioane de lei și un profit net de 21,7
milioane de lei. Deși având o cifră de afaceri mai mare cu 6,5 milioane de lei față de anul 2021, profitul regiei de
publicitate a scăzut cu aproximativ 322.000 de lei.
Topul agențiilor de publicitate și
strategie de comunicare – 2022
de Petre Barbu, Senior Editor
Piața agențiilor de creație publicitară și Lion
strategie de comunicare, reprezentată de 47 Communication
de companii, a înregistrat o ușoară creștere Services S.A.
În top na fost
cu 12% față de anul precedent. Rata inclusă agenția full
profitului sa situat la 6,4%. service B.V.
McCannErickson,
Anul trecut, cele 47 de agenții de creație și aceasta figurând în
strategie de comunicare au înregistrat o cifră topul agențiilor de
cumulată de afaceri de 142,4 milioane de euro, mai media 2022, pentru
mare cu 12% față de 2021, conform bilanțurilor că divizia de creație
financiare depuse la Ministerul Finanțelor și McCann/Creative
calculate la cursul mediu BNR de 4,93 lei/euro. Services (fără
Este o creștere modestă dacă o raportăm la personalitate juridică) are o pondere mai redusă în
agențiile de PR (+23,4%) și marketing digital cifra de afaceri decât divizia de media Universal
(+12%), dar se situează la nivelul agențiilor de McCann (fără personalitate juridică). B.V. McCann
media (+6,7%). Erickson a raportat, în 2022, o cifră de afaceri de
Profitul net cumulat a fost de 9,12 milioane de 59,7 milioane de euro, la nivelul anului 2021, și un
euro, în scădere cu 7,3% față de cel din anul profit net de 2 milioane de euro.
precedent. Rata profitului pentru piața agențiilor de Agenția Centrade Integrated (cu un business
publicitate din 2022 a fost de 6,4%, mai mică decât majoritar în marketingul digital) a fost inclusă în
cea din 2021 (7,2%). topul agențiilor de comunicare digitală.
În topul celor 47 de agenții monitorizate, Agențiile care a raportat cele mai mari profituri
majoritatea având și servicii de comunicare digitală, la finele anului 2022 sunt: Ogilvy&Mather
unele chiar și furnizare de spații de media, doar Advertising (1,2 milioane euro), Jam Session
patru au raportat pierderi. 22 de companii au Agency (823.525 euro), Tonica Group (831.075
raportat cifre de afaceri mai mari de un milion de euro), Headvertising (490.641 euro) și Mercury 360
euro. Communications (484.519 euro).
Cele 47 de agenții au avut în total 1.094 de Printre agențiile care au înregistrat creșteri ale
angajați în 2022, față de 1.019 în 2021 și 1.076 în cifrelor de afaceri față de anul 2021 se numără:
2020. Agențiile cu cel mai mare număr de angajați Ogilvy&Mather Advertising (5,7%), Mercury 360
sunt: Lion Communication Services (232), Mercury Communications (9%), Geometry Global România
360 Communications (225), Ogilvy&Mather (16,8%), Jam Session Agency (121,2% !!!),
Advertising (135) și Geometry Global România (94). Godmother (117,5% !!!), Tonica Group (33,4%),
Compania Lion Communication Services S.A., Tempo Advertising (70%), Papaya Advertising
deținută în România de rețeaua internațională (28,3%), Pastel (12%), Sonica Works (71,4%),
Publicis Groupe, a avut o cifră de afaceri de 36,8 Brand Buzzers (57,4%) și GMP Community
milioane de euro, în creștere cu 4,6% față de 2021. (84,8%).
Profitul net sa ridicat la 952.095 euro, în scădere Agenții care au înregistrări scăderi ale cifrelor
cu 0,4% față de anul anterior. de afaceri față de 2021: Propaganda Creative
Lion Communication Services S.A. operează Services (2,3%), FCB Bucharest (10%),
mai multe entități din domeniul comunicării, care nu Cohn&Jansen Advertising (3%), DDB Advertising (
au personalitate juridică: Publicis, Leo Burnett, 4%), Propaganda Marketing Resource (43,6%),
Saatchi&Saatchi+The Geeks, MSL The Practice Mullen Lnowe (15,2%), Headvertising (22,3%),
(PR) și toate diviziile acestora. Activitățile și Bloom Communication (35%) și Rusu+Borțun
raportările acestor divizii se înregistrează pe firma Brand Growers (62,7%).
Anuarul 20232024