Page 43 - ANUARUL MEDIA EXPRES 2023
P. 43

43

                În loc de concluzia, prezentăm rezultatul financiar al companiei la finalul anului trecut: Thematic Channels
             SRL (CUI: 21563430) a terminat anul 2022 cu o cifră de afaceri de 193,2 milioane de lei și un profit net de 21,7
             milioane de lei. Deși având o cifră de afaceri mai mare cu 6,5 milioane de lei față de anul 2021, profitul regiei de
             publicitate a scăzut cu aproximativ 322.000 de lei.


              Topul agențiilor de publicitate și

               strategie de comunicare – 2022



                de Petre Barbu, Senior Editor

             Piața  agențiilor  de  creație  publicitară  și  Lion
             strategie de comunicare, reprezentată de 47   Communication
             de companii, a înregistrat o ușoară creștere   Services S.A.
                                                        În  top  n­a  fost
             cu  12%  față  de  anul  precedent.  Rata   inclusă  agenția  full­
             profitului s­a situat la 6,4%.          service     B.V.
                                                     McCann­Erickson,
                 Anul  trecut,  cele  47  de  agenții  de  creație  și  aceasta  figurând  în
             strategie  de  comunicare  au  înregistrat  o  cifră  topul  agențiilor  de
             cumulată de afaceri de 142,4 milioane de euro, mai  media 2022, pentru
             mare  cu  12%  față  de  2021,  conform  bilanțurilor  că divizia de creație
             financiare  depuse  la  Ministerul  Finanțelor  și  McCann/Creative
             calculate la cursul mediu BNR de 4,93 lei/euro.  Services   (fără
                Este  o  creștere  modestă  dacă  o  raportăm  la  personalitate juridică) are o pondere mai redusă în
             agențiile  de  PR  (+23,4%)  și  marketing  digital  cifra  de  afaceri  decât  divizia  de  media  Universal
             (+12%),  dar  se  situează  la  nivelul  agențiilor  de  McCann (fără personalitate juridică). B.V. McCann­
             media (+6,7%).                          Erickson a raportat, în 2022, o cifră de afaceri de
                Profitul net cumulat a fost de 9,12 milioane de  59,7 milioane de euro, la nivelul anului 2021, și un
             euro,  în  scădere  cu  7,3%  față  de  cel  din  anul  profit net de 2 milioane de euro.
             precedent. Rata profitului pentru piața agențiilor de   Agenția  Centrade  Integrated  (cu  un  business
             publicitate din 2022 a fost de 6,4%, mai mică decât  majoritar  în  marketingul  digital)  a  fost  inclusă  în
             cea din 2021 (7,2%).                    topul agențiilor de comunicare digitală.
                În  topul  celor  47  de  agenții  monitorizate,   Agențiile care a raportat cele mai mari profituri
             majoritatea având și servicii de comunicare digitală,  la  finele  anului  2022  sunt:  Ogilvy&Mather
             unele  chiar  și  furnizare  de  spații  de  media,  doar  Advertising  (1,2  milioane  euro),  Jam  Session
             patru  au  raportat  pierderi.  22  de  companii  au  Agency  (823.525  euro),  Tonica  Group  (831.075
             raportat  cifre  de  afaceri  mai  mari  de  un  milion  de  euro), Headvertising (490.641 euro) și Mercury 360
             euro.                                   Communications (484.519 euro).
                Cele  47  de  agenții  au  avut  în  total  1.094  de   Printre agențiile care au înregistrat creșteri ale
             angajați în 2022, față de 1.019 în 2021 și 1.076 în  cifrelor  de  afaceri  față  de  anul  2021  se  numără:
             2020. Agențiile cu cel mai mare număr de angajați  Ogilvy&Mather  Advertising  (5,7%),  Mercury  360
             sunt: Lion Communication Services (232), Mercury  Communications  (9%),  Geometry  Global  România
             360   Communications   (225),   Ogilvy&Mather  (16,8%),  Jam  Session  Agency  (121,2%  !!!),
             Advertising (135) și Geometry Global România (94).  Godmother  (117,5%  !!!),  Tonica  Group  (33,4%),
                Compania  Lion  Communication  Services  S.A.,  Tempo  Advertising  (70%),  Papaya  Advertising
             deținută  în  România  de  rețeaua  internațională  (28,3%),  Pastel  (12%),  Sonica  Works  (71,4%),
             Publicis Groupe, a avut o cifră de afaceri de 36,8  Brand  Buzzers  (57,4%)  și  GMP  Community
             milioane de euro, în creștere cu 4,6% față de 2021.  (84,8%).
             Profitul net s­a ridicat la 952.095 euro, în scădere   Agenții  care  au  înregistrări  scăderi  ale  cifrelor
             cu 0,4% față de anul anterior.          de  afaceri  față  de  2021:  Propaganda  Creative
                Lion  Communication  Services  S.A.  operează  Services   (­2,3%),   FCB   Bucharest   (­10%),
             mai multe entități din domeniul comunicării, care nu  Cohn&Jansen Advertising (­3%), DDB Advertising (­
             au  personalitate  juridică:  Publicis,  Leo  Burnett,  4%),  Propaganda  Marketing  Resource  (­43,6%),
             Saatchi&Saatchi+The  Geeks,  MSL  The  Practice  Mullen  Lnowe  (­15,2%),  Headvertising  (­22,3%),
             (PR)  și  toate  diviziile  acestora.  Activitățile  și  Bloom  Communication  (­35%)  și  Rusu+Borțun
             raportările  acestor  divizii  se  înregistrează  pe  firma  Brand Growers (­62,7%).

                                                  Anuarul                                            2023­2024
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48