Page 49 - ANUARUL MEDIA EXPRES 2023
P. 49
49
Topul agențiilor de media din
România – anul 2022
de Petre Barbu, Senior Editor
Afacerile celor mai mari 15 agenții de media războiului din Ucraina, scăderea consumului de
din România au crescut în anul 2022 cu 10% produse și servicii la nivelul populației – nau afectat
față de anul precedent, ajungând la 609 afacerile acestor agenții, care reprezintă interfața
dintre investitorii în publicitate și media.
milioane de euro. Profitul cumulat al celor În 2022, cele 15 mari agenții de media din
15 companii a fost de 22,1 milioane de euro. România au avut o cifră totală de afaceri de 609
milioane de euro, cu 10% mai mare decât în anul
2021. Este o creștere notabilă ținând cont de
Bilanțurile financiare ale agențiilor de media în turbulențele din economia autohtonă.
anul 2022, publicate de Ministerul Finanțelor, arată Pe primul loc în topul cifrelor de afaceri se află
că majoritatea cifrelor de afaceri au crescut cu două agenția MMS Comunications, parte a grupului
cifre procentuale față de anul anterior. internațional Publicis, cu afaceri de 76,5 milioane de
De asemenea, toate cele 15 companii euro, în crește cu 9,2% față de 2021.
monitorizate de Media Expres au raportat profituri la Surpriza anului 2022 o reprezentă agenția
sfârșitul anului 2022. Rata profitului la nivelul EssenceMediaCom România, parte a GroupM
acestor companii a fost de 3,6%. (WPP), care a înregistrat o creștere de 15,5% față
Agențiile de media administrează bugetele de de 2021, raportând o cifră de afaceri de 64,4
publicitate și marketing ale companiilor care milioane de euro. EssenceMediaCom (fosta
investesc în publicitatea din România (televiziune, MediaCom) a urcat pe locul secund în top,
online, radio), dar unele au început să presteze și devansând compania Publicis Groupe Media, care
servicii de creație. ocupa de mai mulți ani această poziție.
Instabilitatea economică din 2022 – inflația O altă surpriză este agenția Optimum Media
prețurilor de media (mai ales în televiziune), Direction Plan & Buy (OMD), care ocupă locul 3, cu
reducerea unor bugete de marketing, efectele o cifră de afaceri de 63,4 milioane de euro, mai
Anuarul 20232024