Page 49 - ANUARUL MEDIA EXPRES 2023
P. 49

49

                  Topul agențiilor de media din

                           România – anul 2022


                de Petre Barbu, Senior Editor



             Afacerile celor mai mari 15 agenții de media  războiului  din  Ucraina,  scăderea  consumului  de
             din România au crescut în anul 2022 cu 10%   produse și servicii la nivelul populației – n­au afectat
             față  de  anul  precedent,  ajungând  la  609   afacerile  acestor  agenții,  care  reprezintă  interfața
                                                     dintre investitorii în publicitate și media.
             milioane  de  euro.  Profitul  cumulat  al  celor   În  2022,  cele  15  mari  agenții  de  media  din

             15 companii a fost de 22,1 milioane de euro.  România au avut o cifră totală  de afaceri de 609
                                                     milioane de euro, cu 10% mai mare decât în anul
                                                     2021.  Este  o  creștere  notabilă  ținând  cont  de
                Bilanțurile financiare ale agențiilor de media în   turbulențele din economia autohtonă.
             anul 2022, publicate de Ministerul Finanțelor, arată   Pe primul loc în topul cifrelor de afaceri se află
             că majoritatea cifrelor de afaceri au crescut cu două   agenția  MMS  Comunications,  parte  a  grupului
             cifre procentuale față de anul anterior.  internațional Publicis, cu afaceri de 76,5 milioane de
                De  asemenea,  toate  cele  15  companii   euro, în crește cu 9,2% față de 2021.
             monitorizate de Media Expres au raportat profituri la   Surpriza  anului  2022  o  reprezentă  agenția
             sfârșitul  anului  2022.  Rata  profitului  la  nivelul   EssenceMediaCom  România,  parte  a  GroupM
             acestor companii a fost de 3,6%.        (WPP), care a înregistrat o creștere de 15,5% față
                Agențiile  de  media  administrează  bugetele  de   de  2021,  raportând  o  cifră  de  afaceri  de  64,4
             publicitate  și  marketing  ale  companiilor  care   milioane  de  euro.  EssenceMediaCom  (fosta
             investesc  în  publicitatea  din  România  (televiziune,   MediaCom)  a  urcat  pe  locul  secund  în  top,
             online,  radio),  dar  unele  au  început  să  presteze  și   devansând  compania  Publicis  Groupe  Media,  care
             servicii de creație.                    ocupa de mai mulți ani această poziție.
                Instabilitatea  economică  din  2022  –  inflația   O  altă  surpriză  este  agenția  Optimum  Media
             prețurilor  de  media  (mai  ales  în  televiziune),   Direction Plan & Buy (OMD), care ocupă locul 3, cu
             reducerea  unor  bugete  de  marketing,  efectele   o  cifră  de  afaceri  de  63,4  milioane  de  euro,  mai



































                                                  Anuarul                                            2023­2024
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54