Page 15 - Media Expres nr. 1 / ianuarie 2022
P. 15
LEGISLAȚIE SATELIT RADIO DTH TV CABLU AUTORITĂȚI
TV
Companiile cu cele mai mari bugete de
publicitate la TV în anul 2021
2021 a fost anul cu cele mai mari expuneri ale brandurilor de compania a anulat pentru câteva luni toate
medicamente OTC (Over the Counter) și suplimente alimentare campaniile de comunicare), Kaufland (3%), Lidl
(15,5%), Carrefour (9,3%), Superbet (153,3%),
pe televiziuni. În top 20 companii cu cele mai mari audiențe Ursus Breweries (6,4%), Catena (11,5%),
pentru reclamele TV difuzate se află șase distribuitori și McDonald’s (2,9%), PENNY (7%), Bergenbier
producători de medicamente. Locuri fruntașe în acest top sunt (18,2%), Mega Image (57,3%), Mars (4,7%), KFC
(86,8%) și Unibet (7,5%).
ocupate și de companiile de retail alimentar și electrocasnice. Companii care șiau redus consumul de
(adaptare după un articol de Petre Barbu, publicat pe forbes.ro.) audiență TV față de anul 2020: Procter &
Gamble (24,8%), L’Oreal (10,5%), Reckitt
Volumul de audiență obținut de domeniul farmaceutic și trei lanțuri de Benckiser (31,4%), ALTEX (5,7%),
totalul reclamelor TV comandate de magazine de bunuri alimentare (Kaufland, GlaxoSmithKline (16%), Telekom (14,2%), DR.
clienții publicitari, în cursul anului 2021, s Lidl și Carrefour). MAX (16,4%), Heineken (13%), Henkel (12%),
a ridicat la 2.214.147 GRP’30 pe targetul Vodafone a fost cel mai mare Dante International (41,5%), Orange (24%),
comercial (public urban, 1849 de ani), în consumator de reclame TV pe segmentul Beiersdorf (16,2%), Unilever (9,5%), Terapia (
scădere cu 1,18% față de anul telecomunicații, cu un buget mai mare cu 6,6%), Nestle (25,6%), Aflofarm (32,5%),
precedent. Se poate spune că volumul s 10,8% față de 2021. Sandoz (13,7%), Fashion Days Shopping (
a menținut la nivelul primului an
pandemic, iar ușoara scădere confirmă
declinul audiențelor principalelor
televiziuni.
Punctele de audiență (GRP) obținute
de reclamele difuzate de televiziuni sunt
cumpărate de clienții publicitari la prețuri
(Cost per Point – CPP) care sunt
negociate, în prealabil, între cele două
părți.
Ultimul raport Media Fact Book
(MFB), realizat de agenția Initiative
România, subliniază trendul descendent
al audiențelor TV, în anul 2021, coroborat
cu cererea mare de timpi pentru reclame
din partea advertiserilor.
Acest lucru a condus la inflații de cost
fără precedent (prețurile pe punctele de
audiență – CPP), în special în ultima
parte a anului, precizează raportul MFB.
Televiziunea a rămas principalul suport
de promovare în România, investițiile
nete înregistrând o creștere de 16% față
de 2020, de la 302 milioane de euro la
350 milioane de euro, conform MFB.
Pe primul loc în topul celor mai mari
consumatori de publicitate TV se află
Zdrovit România, distribuitor de
suplimente alimentare, medicamente
OTC și cosmetice, cu un volum de
116.516 GRP’30 pe targetul comercial, în
creștere cu 5,3% față de anul 2020,
conform monitorizărilor Kantar Media.
Surpriza anului 2021 este compania
NaturPharma Products, distribuitorul de
medicamente și suplimente al companiei
FarmaDerma Italia, care ocupă locul
secund în topul investitorilor cu un volum
de audiență de 67.699 GRP’30 target
comercial, în creștere cu 58,5% față de
anul precedent. NaturPharma Products
distribuie, printre altele, brandurile Urimil,
Cicatridina, Proxel, Stomachon, Livuron și
Femovita.
Pe locul al treilea sa plasat
producătorul de dulciuri Ferrero, cu un
volum de audiență de 59.250 GRP’30
target comercial, la nivelul anului 2020
(creștere de 0,15%). Companii care șiau mărit volumele de 15,2%), Dr Oetker (7,2%), PepsiCo (4%) și
În top 20 cei mai mari investitori în audiență față de anul 2020: SanofiAventis Ficosota (10,3%).
publicitate se află șase companii din (10%), CocaCola Company (134,4% – în 2020,
15