Page 19 - Media Expres nr. 1 / ianuarie 2022
P. 19

TV
                                          LEGISLAȚIE  SATELIT RADIO  DTH  TV  CABLU  AUTORITĂȚI





                  Nișa  televiziunilor  de  filme  este  și  în
           2021 dominată la nivel național de Pro Cinema,
           care ca și în 2020 depășește mai net AXN în nați­
           onal și mai puțin net în urban. Pro Cinema are un
           public sezonier scăzut în lunile de vară și asta fa­
           ce ca la nivel urban în iunie, iulie, august și sep­
           tembrie  să  fie  ajuns  și  depășit  de  AXN,  cu
           publicul său constant și fidel de­a lungul întregu­
           lui an. Primele două televiziuni ale nișei au pier­
           dut  telespectatori  din  ianuarie  comparativ  cu
           decembrie  2021,  restul  menținându­se  relativ
           constante.
                  Pe locul al treilea și chiar depășind cu
           puțin AXN în mai și octombrie și la egalitate în al­
           te trei­patru luni în național s­a regăsit televiziu­


                                                                                 televiziuni  de  deasupra  ultimului  loc,  format  din
                                                                                 Boolywood TV, Pro Gold și TV1000 în național,
                                                                                 unde s­a menținut tot anul, și cu o performanță
                                                                                 ușor superioară în urban la finalul anului, dar nu
                                                                                 peste TV1000, care a condus plutonul din aprilie
                                                                                 și până la sfârșitul anului.
                                                                                        Din nou, Pro Cinema pierde din audi­
                                                                                 ență la final față de începutul anului, ca și cu un
                                                                                 an înainte, restul de televiziuni de filme având un
                                                                                 public  relativ  constant  și  fidel  neafectat  se  pare
                                                                                 de creșterea distribuției de conținut online.
                                                                                        Din  grafic  lipsesc  în  continuare  mai

                                                                                 multe televiziu ni de filme care nu vând publicitate
                                                                                 pe piața din România sau care nu sunt incluse în
                                                                                 lista  măsurată,  cum  sunt  televiziunile  pay­TV


           nea  din  grupul AMC  Film  Cafe,  care  a  bătut  în
           audiențe și în 2021, ca și în 2020, televiziunea fa­
           nion a grupului, AMC. În urban însă, AXN a fost
           tot timpul anului peste Film Cafe.
                  TNT  a  avut  o  prestație  mai  slabă  în
           2021 față de 2020 și a sfârșit prin a fi obiectul re­
           brandingul din octombrie, când a devenit Warner
           TV. Acest lucru nu i­a salvat însă audiența, sfâr ­
           șind decembrie 2021 cu aproximativ 5.000 de te­
           lespectatori pe minut mai puțin decât în ianuarie
           cu  numele TNT.  Paramount  a  dispărut  din  lista
           de filme în 2021, după ce a fost înlocuit din ia­
           nuarie de TeenNick, acum pe ultimul loc în lista
           de televizuni pentru copii și adolescenți.
                  Televiziunea  românească  Cinemara­
           ton preluată de Digi de la Akta/DCS a intrat în ra­
           portarea oficială din mai direct în plutonul de trei

                                                                                 HBO­Cinemax și DigiFilm din grupul Digi.
                                                                                        Impactul negativ în audiența televiziu­
                                                                                 nilor de filme lineare din lista măsurată din partea
                                                                                 celor nemăsurate, cum sunt HBO­Cinemax și Di­
                                                                                 gi Film, sau a distribuției online de filme și seriale
                                                                                 de  tipul  Netflix,  HBO  GO,  Amazon  Prime,  Tiff
                                                                                 Unlimited, care se stabilizase în 2020, a rămas la
                                                                                 același nivel și în 2021.
                                                                                        După 2020 ­ "anul negru" pentru tele­
                                                                                 viziunile  de  sport,  din  cauza  anulării  majorității
                                                                                 competițiilor sportive sau reluarea lor fără public,
                                                                                 Digi Sport 1 a condus și în 2021 DE DEPARTE
                                                                                 nișa televiziunilor de sport.





                                                                                                              19
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24