Page 22 - Media Expres nr. 1 / ianuarie 2022
P. 22
AUTORITĂȚI CABLU TV DTH RADIO SATELIT LEGISLAȚIE
TV
Discovery a lansat ”Change Drivers”
despre activiști și teme de mediu
Discovery difuzează din noiembrie, pe mai multe televiziuni din
portofoliul său, o serie video în cinci episoade denumită „Change
Drivers”, care acoperă teme de mediu: Protecția Oceanelor,
Conservarea Naturii, Puritatea Aerului, Reducerea Deșeurilor și
Schimbările Climatice.
Episodul 1 din "Change Drivers" rulează deja influențează atât viața în apă, cât și ființele umane,
pe Discovery, TLC, Investigation Discovery, HGTV, primul episod (disponibil și online la adresa https://
Food Network, Travel Channel, Discovery Science, www.youtube.com/watch?v=KamO15iytr0) o are în
Animal Planet, Discovery Family și Real Time în centru pe Emily Penn, căpitan și un avocat al
mai multe regiuni, inclusiv România, Europa oceanelor, dedicată studierii provocărilor de mediu
Centrală, Africa de Sud, Orientul Mijlociu, Arabia și în cele mai îndepărtate părți ale planetei noastre.
Balcani. Seria a fost produsă în parteneriat cu În episodul de trei minute care deschide seria
Studio Birthplace, o companie de producție video, ea vorbește despre poluarea toxică cu
orientată spre ecologie și acțiuni umanitare. plastic și poluarea chimică din oceane.
„Change Drivers” a fost produs sub umbrela Emily și echipa ei testează constant apa
Discovery RISE (acronim de la “Reducing pentru a determina cât plastic conține, dar și de
Inequality and Supporting Empowerment”), unde provine acesta. Sângele ei a fost testat
inițiativă care conectează audiența globală a pentru 35 de substanțe chimice interzise de ONU,
brandurilor Discovery cu oportunități de a iar rezultatele au arătat că 29 dintre acestea au
transforma compasiunea în impact, prin fost prezente, ceea ce ridică semne de întrebare
intermediul partenerilor nonprofit specializați în a importante și care trebuie rezolvate.
combate pericolele existențiale ale zilelor noastre. Primul episod a fost regizat de Stephane
Această nouă serie video este menită să Ridard de la Studio Birthplace, un birou creativ Emily Penn. Foto: © Discovery
crească nivelul de conștientizare asupra axat pe probleme de mediu cu sedii în Olanda,
schimbărilor pe care le putem face în lume. Malaiezia și Indonezia.
Dedicat Oceanului și modului în care plasticul
urmare din pag. 21
Locul al doilea în nișă a fost ocupat în
2021, la nivel național, de Zu TV, primele două
poziții în clasament fiind urmate de un pluton
amestecat de trei, format din U TV, Music Chan
nel și Magic TV, însoțite până în mai de Hit Music,
care apoi a căzut pe ultimul loc, alături de Rock
TV, în ultimele patru luni ale anului 2021.
La nivel urban, televiziunile de muzică
au ajuns la minime istorice ale numărului de te
lespectatori, cu audiențe sub jumătate din cele
înregistrate în 2020, când și așa erau extrem de
mici.
Kiss TV și ZU TV au fost singurele te
leviziuni din această nișă care au atins doar câte
trei luni din an limita maximă de 4.000 de ascultă
tori în medie pe minut, U TV a atins doar în două
luni un maximum de 3.000 de telespectatori pe
minut, ca să nu mai vorbim despre faptul că Rock
TV este ca și cum nu ar fi fost deschisă de nimeni
din martie și până în septembrie 2021.
Reamintim că, pe lângă discuțiile care
se pot face la nivelul financiar al veniturilor sau muzică modernă și televiziunile pentru copii, dar artificial cu fonduri venite dinafara pieței de distri
al volumului de publicitate cheltuită la TV, efectul și televiziunile de filme și documentare, în vreme buție TV sau de publicitate din televiziune, este
pandemiei de COVID19 a fost de încetinire a de ce televiziunile generaliste și cele de știri sau cele de așteptat ca distribuția de televiziuni lineare on
clinului audiențelor televiziunilor lineare, care însă care au și un conținut mai puternic ancorat în line și concurența tot mai mare în rândul tinerilor
în 2021 șia reluat cursul inexorabil. universul local românesc au tendința săși con a conținutului video de pe rețelele de socializare
Din parcurgerea vitezelor diferite de serve publicul. să ducă întrun final la scăderea numărului de te
declin a audiențelor televiziunilor lineare pe diferi Deși audiențele microscopice încă nu leviziuni retransmise prin cablu și satelit.
tele nișe se poate vedea că cele mai afectate au dus la închiderea unui număr semnificativ de
sunt televiziunile cu un public țintă tânăr cele de televiziuni din România, acestea fiind întreținute
22 IANUARIE 2022