Page 14 - Media Expres nr. 1 / ianuarie 2022
P. 14

AUTORITĂȚI  CABLU  TV  DTH  RADIO  SATELIT  LEGISLAȚIE
                                      TV



           Topul publicității pe nișa televiziunilor


           de știri în anul 2021




            Nișa  televiziunilor  de  știri  a  suferit,  în  al  doilea
            an  de  pandemie,  o  erodare  a  volumului  de
            audiență  livrată  clienților  publicitari  pentru
            reclamele  difuzate.  Realitatea  Plus  (­24,4%)  și
            B1TV  (­44%)  au  înregistrat  cele  mai  mari
            scăderi de audiență față de anul 2020.

              Segmentul  televiziunilor  de  general  al  televiziunilor  cu  cele
            știri  a  furnizat  clienților  publicitari  mai  mari  bugete  de  publicitate
            un  volum  total  de  audiență  de  difuzată în 2021.
            242.011  GRP’30  target  comercial,   România  TV  a  înregistrat  cea
            în  scădere  cu  15,5%  față  de  anul  mai  mică  scădere  procentuală  a
            precedent. Acest volum reprezintă  bugetului  de  audiență:  ­8,1%,
            11%  din  totalul  audienței  pe  care  ocupând  locul  secund  pe  nișa
            piața TV măsurată, formată din 76  știrilor  cu  75.765  GRP’30  pe
            de  televiziuni,  a  livrat­o  clienților  targetul comercial.
            publicitari în 2021.         Audiența  televiziunii  Antena  3
              Digi24  a  livrat  cel  mai  mare  a  scăzut  cu  18%,  atingând  un
            volum   de   audiență   pentru  volum  de  61.069  GRP’30  pe
            reclamele difuzate în cursul anului  targetul comercial.
            2021:  78.882  GRP’30  pe  targetul   Volumele  de  audiență  ale
            comercial (urban, 18 – 49 de ani),  televiziunilor  Realitatea  Plus  și
            conform  monitorizărilor  Kantar  B1TV  au  scăzut  față  de  2020  cu
            Media.                    24,4%, respectiv 44%.
              Volumul este mai mic cu 11,6%   Aleph  News,  televiziunea  de
            față  de  anul  precedent.  Totuși,  știri  deținută  de  Adrian  Sârbu,  a   GRP’30  pe  targetul  comercial,  un  cel  de  la  Digi24  (stația  de  știri  cu
            Digi24  ocupă  locul  4  în  topul  livrat clienților publicitari doar 514   volum de 153 de ori mai mic decât  cel mai mare volum de audiență).
            Topul audienței publicității la TV

            în anul 2021



             Volumul  de  audiență  furnizat  de  piața  TV  din
             România  (76  de  televiziuni)  pentru  reclamele
             difuzate  în  2021  a  fost  mai  mic  cu  1,18%  față  de
             2020.  (adaptare  după  un  articol  de  Petre  Barbu,
             publicat pentru prima oară pe forbes.ro.)
               Pro TV a suferit o ușoară scădere  comercial.  Antena  1  are  o  cotă  de
             a  volumului  de  audiență  (­1,5%),  în  piață de 19,7%.
             timp  ce  bugetele  de  audiență  de  la   Kanal  D,  al  treilea  jucător
             Antena 1 (2,8%) și Kanal D (12%) au  important  pe  piața  TV,  a  obținut  o
             crescut.                  majorare  de  12%  față  de  anul
               Televiziunile de știri au înregistrat  precedent și deține o cotă de piață de
             scăderi  ale  volumelor  de  publicitate  12,5%.
             în  2021.  În  2021,  piața  TV  din   Cele  trei  mari  televiziuni  co ­
             România  a  livrat  clienților  publicitari  merciale – Pro TV, Antena 1 și Kanal
             2.214.147  puncte  de  audiență  pe  D – au o cotă cumulată de piață de
             targetul comercial (urban, 18 – 49 de  57,8%. Pe restul de cotă de piață de
             ani),  în  scădere  cu  1,18%  față  de  42,2% s­au „bătut” 73 de televiziuni.
             anul precedent.             Televiziunile  de  știri  au  suferit
               Pro TV  a  livrat  un  volum  de  au ­ pierderi de audiență pentru reclamele
             diență  de  565.629  GRP’30  pe  tar ­ difuzate  în  anul  2021:  Digi24  (­
             getul comercial, mai mic cu 1,5% față  11,6%), România TV (­8,2%), Antena
             de  2020.  Volumul  reprezintă  25,5%  3 (­18%), Realitatea Plus (­24,4%) și
             din bugetul total furnizat de piața TV.  B1 TV (­44%).
             Cu  alte  cuvinte,  Pro  TV  de ine  un     În  2021,  un  număr  de  76  de
                                ț
             sfert din piața de publicitate TV.   televiziuni  au  cotizat  în  sistemul  de
               Audiența  livrată  de  Antena  1  monitorizare  Kantar  Media,  patronat
             pentru  reclamele  difuzate  a  crescut  de  ARMADATA  SRL,  fapt  care  le
             cu  2,8%  față  de  cea  din  2020,  fiind  permite să intre în piața de publicitate
             de  436.189  GRP’30  pe  targetul  în funcție de audiență.

           14                                                                                IANUARIE 2022
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19